הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכל בשביל סלפי? זינוק של 40% בחילוצים ממקומות "אקזוטיים" בדרום קליפורניה
בשנה הקודמת נרשמו 681 משימות חילוץ ע"י משרד השריף בעיר, עלייה של 40% לעומת שנת 2013. "על כל חילוץ שרואים שאנחנו עושים, יש שני מקרים שאנחנו כלל לא יודעים על ההיעדרות של האדם, ובסוף הם מתים", אמר בכיר במשרד השריף. הפתרון של המשטרה? לחייב את המחולץ בתשלום גבוה

יש אנשים שמוכנים לעשות הכל בשביל לצלם את התמונה המושלמת שתעלה לחשבון האינסטגרם שלהם ותגרוף עשרות, אם לא מאות או אלפי לייקים. המחלצים בדרום קליפורניה נאלצים להמשיך לסכן את החיים שלהם כדי להציל את אותם האנשים שנתקעים במקומות לא נעימים או נופלים מגובה רב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טיפול ראשוני מוענק למחולץ טרי, החודש בדרום קליפורניה (צילום: פוקס 11)


במהלך שנת 2017 יחידת החילוץ וההצלה של משרד השריף של מחוז לוס אנג'לס ביצע 681 משימות, עלייה של 40% לעומת שנת 2013 והנתון הגבוה ביותר מאז אותה שנה. "אנשים צריכים להבין שבני אדם מתים בהרים האלה. על כל חילוץ שרואים שאנחנו עושים, יש שני מקרים שאנחנו כלל לא יודעים על ההיעדרות של האדם, ובסוף הם מתים", אמר היום סטיפן דושט, בכיר במשרד השריף.

בחיפוש פשוט בתוך האפליקציה ניתן למצוא את אותן תמונות מדוברות, שצולמו במקומות כמו עמק איטון, מפלי הרמיט ובריכת מליבו קריק. אותם חובבי הרשתות החברתיות מגיעים לנקודות הללו ומבצעים בהם קפיצות מסוכנות מגובה רב. בסופי השבוע המקומות הללו גדושים במטיילים מסוג זה, בעיקר בזכות המרחק הקצר מלוס אנג'לס. 


אנשי יחידת החילוץ של מחוז ונטורה הסמוך (צילום: משרד השריף של מחוז ונטורה)


רק בשבוע שעבר חולצו שני גברים שנפצעו באזור מפלי הרמיט, ולמשטרה הם מסרו שהם ניסו לצלם סרטון של הקפיצה והצלילה אל המים. "מה שקורה זה שהם עולים לשם ואז הם קולטים שהמים לא עמוקים כפי שהם חשבו, אז אנחנו נאלצים לפנות אנשים עם שבר בגב או ברגל. וחשוב להבין, מדובר בחילוץ קשה ולא מובן מאליו", אומר דושט.

כזכור, בראשית החודש נהרג תומר פרנקפורטר ז"ל, צעיר ישראלי שהגיע לטייל בפארק הלאומי יוסמיטי, וצנח אל מותו מגובה רב לאחר שניסה לצלם סלפי.

לדושט דווקא יש פתרון קל, לדבריו, אך לא בטוח שהוא מציאותי. אותם חילוצים, שבהם לרוב מעורב מסוק, יכולים לעלות עשרות אלפי דולרים למשרד השריף. "אם מישהו מהמחולצים היה מקבל חשבון בסוף העניין, אולי הם היו משנים את דעתם בנושא", סיכם  דושט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE