הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אובר תשלם פיצויים בסך 148 מיליון דולר
חברת הנסיעות השיתופיות תפצה את כל 50 המדינות ואת וושינגטון לאחר שהסתירה פרצה באבטחה שאפשרה להאקרים להגיע לנתונים של עשרות מיליוני לקוחות ומאות אלפי נהגים

עוד הסתבכות של ענקית הנסיעות השיתופיות תעלה לה כסף, ולא מעט. 148 מיליון דולר ליתר דיוק, זה הסכום שבאובר ייאלצו לשלם כפיצוי לכל 50 המדינות ולוושינגטון בעקבות כך שבמשך שנה הסתירו את העובדה שהאקרים פרצו למאגר הנתונים שלהם ונחשפו למידע של כ-57 מיליון מלקוחותיה של החברה וכ-600 אלף מנהגיה. הסכום נקבע בהסכם פשרה בין אובר למדינות, כך הודיעו אתמול במשרד התובע הכללי של אייווה, טום מילר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המידע של 57 מיליון לקוחות היה חשוף לעיני ההאקרים ולאובר לקח שנה לדווח על כך (צילום: גטי אימג'ס)


בסוף 2016 שני האקרים הצליחו לפרוץ את מאגר המידע של אובר ולקבל גישה לנתונים של לקוחות ונהגי החברה אך באובר חשפו זאת רק בנובמבר של 2017 תוך כדי שהם מציינים כי שילמו להאקרים 100 אלף דולר כדי שימחקו את המידע. בין הנתונים שנחשפו היו מספרי טלפון וכתובות מייל של לקוחות כמו גם מספרי רישיונות הנהיגה של נהגי אובר.

התובעים של 50 המדינות תבעו בתגובה את אובר על הפרת חוקי הגנת הצרכן בכך שלא הודיעו על הפרצה באבטחה תוך זמן סביר. "הכישלון בדיווח על פרצה באבטחה מהר ככל האפשר יכול לפגוע בלקוחות", אמר טום מילר, "אם מודיעים ללקוחות בזמן הם יכולים לנקוט בפעולות שיגנו עליהם כמו הקפאת כרטיס האשראי והגנה מפני גניבת זהות".



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE