הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מעדיף להשאיר אותו בתפקיד". טראמפ שולח מסר חיובי לעבר רוזנסטיין
"הוא היה מאוד נחמד" אמר הנשיא לאחר שיחתו עם עוזר התובע הכללי וסימן על שינוי תפיסה לאחר שרק לפני שלושה ימים נדמה היה כי רוזנסטיין לא ימשיך בתפקידו. השניים היו אמורים להיפגש היום אך הפגישה נדחתה בשל השימוע של קאבנאו

מסרים סותרים הם לא דבר מפתיע בממשל טראמפ וגם בעניין עוזר התובע הכללי, רוד רוזנסטיין כבר קשה להניח מה צופן העתיד. רק לפני מספר ימים היה נראה שרוזנסטיין בדרך הבטוחה החוצה מהבית הלבן אך אתמול הצהיר טראמפ כי ההעדפה שלו היא שהוא יישאר בתפקידו ו"יסיים את מה שהתחיל" כאשר הנשיא לא פירט בדיוק למה הוא התכוון.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"הוא אמר שיש לו הרבה כבוד אלי". שומר על יחסים ידידותיים, בינתיים,  עם האיש שלכאורה ניסה להדיח אותו (צילום: גטי אימג'ס/AFP)


כזכור, בסוף השבוע האחרון פורסם כי בימים שלאחר פיטוריו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי במאי 2017, עוזר התובע הכללי ניסה לפעול להדחת הנשיא טראמפ כאשר בדק אפשרות להקליט את שיחותיו עם הנשיא ולגייס את חברי הממשלה למשימה באמצעות הפעלת התיקון ה-25 לחוקה, המאפשר להדיח נשיא שהופך לא-כשיר למילוי תפקידו.

ביום שני האחרון נפגש רוזנסטיין עם ראש הסגל של הבית הלבן, ג'ון קלי והתקשורת בארה"ב התמלאה באינספור דיווחים על מעמדו של סגן התובע הכללי כאשר חלק טענו כי הוא כבר התפטר והרוב סברו כי הוא חי על זמן שאול וצפוי לעזוב בקרוב את תפקידו.

אתמול הנשיא טראמפ, זה שלכאורה רוזנסטיין שאף להדיח, נשאל עליו במסיבת עיתונאים ונשמע מאוד ידידותי כלפיו: "אני מדבר איתו. הייתה לנו שיחה טובה והוא טען שהוא לא אמר את זה (הרצון להקליט את הנשיא), הוא אמר שהוא לא מאמין וגם שיש לו הרבה כבוד אלי. הוא היה מאוד נחמד".


היה מוכן לשמוע הודעת פיטורים ביום שני אך בעתיד הקרוב יישאר ככל הנראה בתפקידו (צילום: רויטרס)


כאשר טראמפ התבקש להיות ברור יותר ולהתייחס לעתידו של רוזנסטיין הוא השיב: "הוא חלק מממשל טראמפ וההעדפה שלי תהיה שהוא יישאר ויסיים את מה שהתחיל". השניים היו אמורים להיפגש היום והנשיא התייחס גם לכך אתמול ואמר "אני אפנה לרוד היום או מחר ואבקש לדחות מעט את הפגישה כי אני לא רוצה לעשות שום דבר שיפריע לבחירה המאוד חשובה של שופט בית המשפט העליון".

זמן קצר לאחר שהסיפור פורסם בסוף השבוע שעבר בניו יורק טיימס צוטט טראמפ במהלך עצרת תמיכה במיזורי כאשר הוא מתייחס ל"צחנה מתמשכת" העולה ממחלקת המשפטים שלו ואף הוסיף כי הוא "עומד להיפטר מזה בקרוב". ההנחה הייתה כי טראמפ התכוון לרוזנסטיין אך דבריו אתמול רק מוסיפים לבלבול בנושא.


נמנע מלבצע מהלכים קיצוניים לפני בחירות האמצע. טראמפ במסיבת העיתונאים אתמול (צילום: גטי אימג'ס/AFP)


מערכת היחסים של טראמפ עם האיש אותו מינה בעצמו לתפקיד סגן התובע הכללי, ידעה בעיקר הרבה ירידות מאז. נשיא ארה"ב כבר הספיק לבקר את התפקוד של רוזנסטיין, בעיקר בשל ההחלטה למנות את מולר לתובע המיוחד בחקירת המעורבות הרוסית, אולי הבעיה הכי גדולה טראמפ במהלך כהונתו, ולא חסרות לו. טראמפ כינה את כל החקירה שלו מולר כ"ציד מכשפות" ואף לא היסס להעביר ביקורת פומבית על רוזנסטיין. רוזנשטיין הוא גם זה שאישר למולר ולצוותו לפשוט על משרדו של מייקל כהן, לשעבר עורך דינו האישי של הנשיא טראמפ.

הדיווחים השונים המנסים לעשות סדר בשינוי הגישה של טראמפ טוענים כי אם רוזנסטיין אכן יפוטר, הדבר ישפיע על חקירת המעורבות הרוסית, יסכן אותה וייצור סערה פוליטית שאולי תהיה סערה אחת יותר מדי עבור הנשיא שיעדיף להימנע מכך. מקורות שונים טוענים כי עוזריו של טראמפ ייעצו לו לא לנקוט בצעדים דרסטיים לפני בחירות האמצע כאשר הרוב הזעיר של הרפובליקנים בקונגרס עלול להיות בסכנה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE