הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טבילת אש: צבא ארה"ב ביצע תקיפה מבצעית ראשונה של מטוסי F-35 באפגניסטן
מטוס החמקן, הנחשב למתקדם וליקר ביותר בעולם, שימש לתקיפת מטרות של הטאליבן. האמריקאים מסרו כי התקיפה הצליחה. הראשונה להשתמש במטוס מבצעית הייתה ישראל

צבא ארה"ב הודיע כי ביצע שימוש מבצעי ראשון במטוסי ה-F-35, המתקדמים והיקרים ביותר בעולם. ארה"ב היא המדינה השנייה לבצע שימוש מבצעי במטוס החמקן, אחרי ישראל. מצבא ארה"ב נמסר כי המטוסים השתתפו בתקיפה של מטרות טאליבן באפגניסטן וכי המבצע בו השתתפו הוגדר מוצלח. "מטוסי ה-F-35 תמכו במבצע טיהור קרקעי, והתקיפה הוגדרה מוצלחת על ידי המפקד בשטח", נמסר מהצבא. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוסי F-35. מסוגלים לנחות באופן אנכי. צילום: Andy Wolfe


על פי הודעת הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב, המטוסים המריאו מספינת קרב והפציצו יעדים במחוז קנדהאר. מדובר במטוסים מסוג F-35B, המשמשים את המארינס. מטוסים אלה מסוגלים להמריא ממסלולים קצרים ולנחות באופן אנכי. לא פורט כמה מטוסים השתתפו בתקיפה. יש לציין כי לחיל האוויר ולצי האמריקאי יש דגמים משלהם, שונים במקצת, כאשר כל דגם מותאם לצורכי החיל לו הוא שייך.


מטוס F-35B. בייצור המטוס הושקעו מעל 400 מיליארד דולר. צילום: לוקהיד מרטין


המטוס, שפיתוחו החל בשנות ה-90, נחשב למערכת הנשק היקרה בהיסטוריה. לפי ההערכות, עלות הייצור שלו עומדת על סכום עתק של כ-400 מיליארד דולר. בכוונת היצרנית, חברת לוקהיד-מרטין, לבנות כ-2,500 יחידות של המטוס המתקדם. 


לוחמי טאליבן בקנדהאר שבאפגניסטן. התקיפה בוצעה בשילוב כוחות קרקע. צילום: ארכיון


עד עתה, הזמין צבא ארה"ב 245 מטוסי F-35, רובם עבור חיל האוויר. מי שעוד הזמינה ואף קיבלה את מטוסי החמקן המתקדמים היא ישראל. בסך הכל הזמינה ישראל כ-50 מטוסים, שמכונים בחיל האוויר "אדיר", במחיר ממוצע של כ-100 מיליון דולר ליחידה. בחודש מאי הכריזה ישראל כי מטוסי ה-F-35 שברשותה ביצעו פעולה מבצעית ראשונה, אך לא פירטה היכן ומה הייתה המשימה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE