הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נשיא ארה"ב קבע: יש לפתוח בחקירת FBI לגבי הטענות נגד קאבנאו
לאור הסערה במהלך הדיון בוועדת המשפט של הסנאט, קרא טראמפ לבולשת לפתוח בחקירה נגד הנציג שהוא עצמו רוצה למנות לעליון. לפעמים הלחץ הציבורי מצליח

הנשיא טראמפ הורה היום לאף.בי.איי לערוך חקירה "משלימה" על הטענות בדבר תקיפה מינית נגד ברט קאבנאו, ודרש שתתקיים לפני ההצבעה הסופית בסנאט על מינויו לבית המשפט העליון.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קאבנאו וד"ר פורד (צילום: רויטרס)



"הזמנתי את הבולשת לערוך חקירה משלימה כדי לעדכן את התיק של השופט קאבנאו", אמר טראמפ בהצהרה שהוציא לתקשורת, "כפי שביקש הסנאט, יש לעדכן את העדכון בהיקפו ולהשלימו תוך פחות משבוע". מוקדם יותר, ועדת המשפט בסנאט אמרה כי היא מבקשת מטראמפ "להורות ל- FBI לנהל את החקירה, אשר תבדוק את אמינות הטענות הנוכחיות נגד המועמד ויש להשלימה לא יאוחר משבוע מהיום".

קאבנאו פרסם כי ישתף פעולה עם החקירה. "במשך כל התהליך הזה כבר רואיינתי על ידי הבולשת, עשו עימי כמה שיחות רקע מהסנאט ואתמול עניתי לשאלות שלהם בשבועה. כל הסנאטורים דיברו איתי על כך והענקתי את תשובותיי", אמר המועמד לשיפוט בעליון. "עשיתי כל מה שביקשו ממני ואמשיך לשתף פעולה", הדגיש.


סנאטורים הצטרפו לקריאתו של פלייק (צילום: מתוך טוויטר)


בימים האחרונים התנגדו הרפובליקנים להצעותיהם של הדמוקרטים כי הבולשת תחקור את הטענות על התנהגותו המינית של מועמדו של טראמפ לבית המשפט, בתקופה בה היה סטודנט ותלמיד בבית הספר התיכון. קאבנאו הכחיש את כל הטענות. ביום שישי יו"ר ועדת השיפוט של הסנאט, צ'אק גראסלי, הסכים לחקירת רקע מוגבלת ומשלימה, לאחר שהבין כי מספר סנאטורים מתלבטים, כאלה שקולותיהם חשובים ודרושים בכדי לאשר את המינוי.

ההתפתחויות המשמעותיות האחרונות היו כאשר במהלך שישי, הסנאטור מאריזונה, ג'ף פלייק, שהתלבט משך תקופה, הודיע כי יתמוך במינוי וביקש לעכב את ההצבעה כדי לאפשר את חקירת ה- FBI. על כך נוספו קריאות של סנאטורים אחרים, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד - שדרשו חקירה ואמרו שהם תומכים בקריאתו של פלייק.


דמוקרטים מבית הנבחרים הגיעו להביע תמיכה בישיבת ועדת השיפוט של הסנאט (צילום: MICHAEL REYNOLDS, EPA-EFE)

לאחר התפזרות משתתפי הדיון עטו אקטיביסטים על פלייק במסדרון ובמעלית בשל הצבעתו, היות והיו בטוחים עד לרגע האחרון שיזכו בקולו באופן ודאי ושלם.


מגיע לחקירה ב-FBI? קאבנאו (צילום מסך מתוך שידורי פוקס)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE