הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תיסנקרופ מינתה יו"ר ומנכ"ל חדשים בצל ירידה ברווחים; תתפצל לשתי חברות
החברה עלתה לכותרות בישראל במסגרת "פרשת הצוללות", שם על פי החשד הפעילה מקורבים לבנימין נתניהו לטובת הטיית מכרזים ורכש במיליוני דולרים

תאגיד הייצור הגרמני תיסנקרופ אישר את תכניות הפיצול והשלים את סבב המינויים בצמרתו במסגרת ההתאוששות מהמשבר שפקד אותו בחודשים האחרונים. ענקית המתכות הגרמנית שמושבה באסן ומניותיה נסחרות בבורסות של פרנקפורט ולונדון הודיעה היום (ראשון) על מינויים של ברנהארד פלנס, 62 כיושב ראש ושל גידו קרקהוף, 50, כמנכ"ל.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קרבה בלתי נמנעת למנעמי השלטון. מטה תיסנקרופ באסן, גרמניה (צילום: רויטרס)


פלנס מכהן כחבר דירקטוריון החברה מאז 2005 והוא נבחר פה אחד כיושב הראש החדש במקומו של אולריך להנר, שפרש ביולי האחרון על רקע חילוקי דעות עם בעלי המניות הגדולים על עתיד החברה. להנר פרש שבועיים לאחר התפטרות המנכ"ל דאז היינריך הייזינגר, שעזב אחרי שבע שנים בצל אובדן הכנסות ופרשיות שחיתות ברחבי העולם.

תיסנקרופ היא תאגיד בינלאומי ענק שחשיבותו לכלכלת גרמניה - ומתוקף כך לכלכלת האיחוד האירופי כולו - לא תסולא בפלדה והעומדים בראשה מקורבים באופן בלתי נמנע לגורמי השלטון. כך לדוגמה, בתקופתו כמנכ"ל החברה השתתף הייזינגר כחבר במשלחת הקנצלרית אנגלה מרקל במהלך ביקור רשמי בסין. לפני כשנתיים נכח בארוחה פרטית שערך הנשיא לשעבר ברק אובמה עם ראשי חברות גרמניות במהלך ביקור במדינה, ובפורום הכלכלי שנערך בדאבוס, דרום אפריקה הוא סעד עם דונלד טראמפ.


חשיבות כלכלית אדירה לכלכלת גרמניה והאיחוד האירופי. המנכ"ל לשעבר היינריך הייזינגר עם הקנצלרית אנגלה מרקל (צילום: GettyImages)


החברה עלתה לכותרות בישראל במסגרת החשדות נגד בנימין נתניהו וחבר מרעיו במסגרת פרשת הצוללות, המכונה גם "תיק 3000" ונחקרת בימים אלו במשטרת ישראל. על פי החשד, תיסנקרופ הפעילה מקורבים לנתניהו על מנת להטות מכרזים לטובתה במסגרת רכישת צוללות וספינות על ידי מערכת הבטחון הישראלית.

החברה שהוקמה ב-1999 ממיזוג של שתי חברות ותיקות – תיסן שהוקמה ב-1891 וקרופ שקיימת מ-1811 – תתפצל בקרוב לשתי חברות נפרדות חדשות שיחלקו ביניהן את תחומי הייצור: תיסנקרופ אינדסטריאלס תהיה אמונה על ייצור מוצרים תעשייתיים כמעליות, חלקי חילוף למכוניות ומכונות למפעלים. תיסנקרופ מטריאלס תעסוק בסחר בחומרי גלם, בניית ספינות ומפעלי פלדה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE