הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיתוף פעולה בין אמזון וחברת לוויינים יביא את האינטרנט של הדברים לכל העולם
עד סוף השנה תשלים אירידיום את פריסת לווייניה ותאפשר חיבור מכשירים לרשת החכמה גם במקומות מרוחקים. מניית החברה זינקה לשיא של כל הזמנים

חמש שנים אחרי שמנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הכריז על המיזם שלו להנגשת האינטרנט לכל תושבי העולם, עושה זאת גם ג'ף בזוס: חברת הלוויינים אירידיום הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם Amazon Web Services (AWS), חברה בת של ענקית המסחר המקוון, ליצירת רשת ל "אינטרנט של הדברים" גם במקומות מרוחקים. הרשת החדשה נקראת CloudConnect והיא תתבסס על חיבור לווייני.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יקבל בונוס נאה בסוף השנה. מנכ"ל אירידיום מת'יו דש (צילום: יח"צ)

מנכ"ל אירידיום מת'יו דש אמר לרשת CNBC כי "אנחנו באמת מכסים את כל הכוכב. הרשתות היבשתיות היום מכסות רק עשרה או עשרים אחוזים מכדור הארץ". בעקבות ההכרזה עלו מניות אירידיום ביותר משבעה אחוזים והן נסחרות בשיא של כל הזמנים סביב 22 דולר למניה. מתחילת השנה רשמה מניית אירידיום עלייה של יותר משמונים אחוזים.

אירידיום קרובה להשלים את פריסת 75 הלוויינים שלה במסלול סביב כדור הארץ. רשת הלווינים, ששוויה הכולל מגיע לכשלושה מיליארד דולר, משוגרת באמצעות טילי מערכת SpaceX של אלון מאסק והשיגור השמיני והאחרון של הלוויינים מתוכנן לשבועות הקרובים. לאחר השלמת הפריסה תוכל הרשת להציע חיבור לרשת במהירות גבוהה יותר ומעקב עולמי אחרי מטוסים. עבורה, היבט ה "אינטרנט של הדברים" הוא "זרז לצמיחה במספר המנויים" ולהערכת דש, שיתוף הפעולה עם AWS יביא לחיבור עשרות מיליוני מכשירים במקום כחצי מיליון מכשירים המחוברים לרשת של אירידיום כיום.

"האינטרנט של הדברים" הוא טכנולוגיה חדשה שמאפשרת תקשורת בין מכשירים חשמליים לטובת ייעול תהליכים, איסוף והפצת מידע. כך לדוגמה, מכשירים שעד כה לא חשבנו עליהם בהקשר של האינטרנט, כמו מקרר או מזגן, יכולים היום להתחבר אפליקציות בטלפון החכם שמאפשר שליטה עליהם מרחוק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE