הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בצל המתיחות הגואה בין המדינות: כמעט התנגשות בים סין הדרומי
ספינת קרב סינית התקרבה באופן מסוכן לספינה אמריקאית שמשייטת במקום בשם הזכות לתמרן במים בין-לאומיים והסיטה אותה ממסלולה. המתיחות בין סין וארצות הברית גברה בשבוע האחרון עם הסלמת מלחמת הסחר

ספינה של הצי האמריקאי חוותה אינטראקציה "לא בטיחותית" עם ספינת מלחמה סינית אתמול (ראשון) בים סין הדרומי, כך דיווחה רשת CNN. הספינה האמריקאית ביצעה תמרון במסגרת זכותה לתמרן ליד איי ספארטלי המצויים במחלוקת טריטוריאלית בין סין והמדינות השכנות טיוואן, וייטנאם, מלזיה, הפיליפינים וברוניי. על פי הדיווח, הספינה האמריקאית נאלצה לסטות ממסלולה על מנת "למנוע התנגשות".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קרבה של 45 יארד. ספינת חיל הים דקייטור (צילום: אתר רשמי, הצי האמריקאי)

קפטן צ'רלס בראון, דובר שלוחת האוקיינוס השקט של הצי, אישר כי התקרית והוסיף: "המשחתת הסינית 'לויאנג' התקרבה לספינה האמריקאית 'דקייטור' בצורה לא בטיחותית ולא מקצועית בקרבת שונית גייבן". לדבריו, הספינה הסינית "ביצעה שורה של תמרונים בתוקפנות הולכת וגוברת שלוותה באזהרות לצוות הדקייטור לעזוב את האזור".

הספינה הסינית התקרבה עד כדי 45 יארד מהספינה האמריקאית באופן שחייב אותה לשנות את מסלולה על מנת לחמוק מהתנגשות.

התקרית התרחשה על רקע המתיחות הגואה בין המדינות שנוגע לשורה של נושאים, בעיקר הסכמי סחר ומכסים הדדיים. כלי שיט סיניים מרבים ללוות את מקביליהם האמריקאים כשאלה משייטים באזור אולם לרוב מדובר במעקב בטוח. נוכחות כלי השט האמריקאים באזור היא חלק מאכיפה אמריקאית של זכות השיט במים בין-לאומיים. למרות שנוכחות כזו מתרחשת במקומות רבים בעולם, היא גורמת לחיכוכים בעיקר עם סין ובאזורה.


דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינגפינג בימים טובים יותר (צילום: רויטרס)


בשבוע שעבר מלחמת הסחר עם סין הסלימה לאחר שהמדינות הטילו מכסי מגן על יבוא מהמדינה השניה בשווי מאות מיליארדי דולרים. ראשונה הייתה ארצות הברית, שבמסגרת מדיניות דונלד טראמפ לעודד יצור והעסקה מקומיים חסמה חלק ניכר מהסכמי הסחר הפתוחים, הטילה מכסים בשווי 200 מיליארד דולר על ייבוא מוצרים וחומרי גלם מסין, מה שיבוא להתייקרותם באורח בלתי נמנע. בתגובה הודיעה סין שתטיל מכסים בהיקף גבוה אף יותר על ייבוא מוצרים אמריקאים, מה שכבר עתה מלחיץ חברות אמריקאיות שמייצאות למדינה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE