הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כיצד תשפיע פרשת קאבנאו על בחירות 2020?
ג'ף פלייק צובר הון פוליטי אחרי שעצר בגופו את אישור מועמדות קאבנאו, ג'ו ביידן ינסה להשאיר את פרשת אניטה היל מאחור. הרפובליקנים והדמוקרטים מצחצחים חרבות

עיני ארצות הברית והעולם נשואות לבחירות אמצע הכהונה שתתקיימנה בעוד כחודש, אז ינסו הדמוקרטים להשתלט על הקונגרס – אולי גם הסנאט – כדי להצר את צעדי דונלד טראמפ בשנתיים שנותרו לכהונתו. אבל באחד השבועות הסוערים שידעה המערכת הפוליטית והציבורית האמריקאית, ותחת טראמפ זה הישג לא מבוטל, יש כבר אנשים שחושבים על 2020.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השפעה ארוכה טווח. ד"ר פורד והשופט קאבנאו בעדותם בסנאט (צילומים: GettyImages)

אחד מהם הוא הסנאטור ג'ף פלייק מאריזונה, האיש שאחראי כמעט לבדו על השהיית אישור המועמדות של ברט קאבנאו לבית המשפט העליון. פלייק, 55, עורך השבוע סיור במדינות ניו-אינגלנד לבחינת השטח לקראת אפשרות של ריצה מטעם הרפובליקנים או כמועמד עצמאי בבחירות בעוד שנתיים. בהרצאה מול מאות אנשים בועידת "מתחת ל-30" שערך המגזין פורבס בבוסטון, התייחס פלייק לחקירה הפדרלית של התלונות נגד קאבנאו ואמר כי "לא טוב לנו שיש חקירה שרק יוצרת יותר טיוח".

פלייק עלה לכותרות ביום שישי האחרון, זמן קצר אחרי תום עדותם של קאבנאו והמתלוננת הראשית ד"ר כריסטין בלאזי פורד בועדת המשפט של הסנאט. אחרי שהודיע שיתמוך במועמדות של קאבנאו וניגש למעלית, הגיעה אחת הפעילות נגד מינויו של קאבנאו וחשפה בפני פלייק כי נפלה קרבן לתקיפה מינית. בדבריה שצולמו והפכו ויראליים אמרה הפעילה, אנה מריה ארצ'ילה, כי אישור המועמדות של קאבנאאו שולח מסר מרתיע לנשים וקרבנות באשר הן. לאחר המפגש עם ארצ'ילה קרא פלייק לפתיחת חקירה של ה-FBI לפני קיום ההצבעה בעניין מועמדות קאבנאו, חקירה שאכן נפתחה בהוראת טראמפ.


ירוץ כרפובליקני או כמועמד עצמאי? הסנאטור ג'ף פלייק נואם בכינוס בבוסטון (צילום: AP)


במהלך שהותו בבוסטון פנה ראש העירייה מארטי וולש לפלייר במסר ציבורי, בו התייחס לעצירתו את הליך האישור אמר "אני מניח שאני רוצה לומר 'תודה רבה', אבל זו העבודה שלכם. זו העבודה שלכם לפסול את המועמד". מהכינוס בבוסטון המשיך פלייק לניו-המפשייר, שם הוא מבקר בפעם השנייה השנה. פלייק הודיע כבר כי יסיים את כהונתו בסנאט בסוף השנה הנוכחית ועתה כאמור הוא בוחן את האפשרות להתמודד לנשיאות בעוד שנתיים.

מתמודד פוטנציאלי נוסף שהשימוע הנוכחי עשוי להשפיע על התמודדותו ב-2020 – אם כי לא בהכרח לטובה – הוא ג'ו ביידן, שהיה סגנו של הנשיא לשעבר ברק אובמה בשתי הכהונות שלו. ביידן בן ה-75 נחשב אחד המועמדים המובילים להתמודד כנציג הדמוקרטים בבחירות הקרובות לנשיאות, אך כהונתו כיושב ראש ועדת המשפט של הסנאט לפני כמעט 30 שנה עשויה לרדוף אותו.


יתגבר על אירועים מ-1991? ביידן בכינוס של המפלגה הדמוקרטית אתמול ברוד איילנד (צילום: ניו יורק טיימס)


מתוקף תפקידו הוביל ביידן את הליך אישור המועמדות של שופט העליון קלרנס תומס שכלל את שמיעת עדותה של פרופ' אניטה היל, שהטענה כי תומס הטריד אותה מינית בזמן שעבדו יחד. עדותה לא עצרה את התהליך ומינויו של תומס אושר. בצל אירועי קאבנאו התנהלותו של ביידן בזמנו מותקפת על ידי רפובליקנים כצביעות פוליטית וביידן עצמו הביע צער על האופן בו התייחס להיל וטענותיה בעת השימוע.

בראיון לרשת NBC לפני  כעשרה ימים אמר ביידן: " אניטה היל הושמצה על ידי רבים מעמיתיי כאשר התלוננה. הלוואי ויכולתי לעשות יותר משעשיתי כדי למנוע את השאלות שהיא נשאלה והאופן בו נשאלו... החרטה הגדולה ביותר שלי היא שלא ידעתי איך אני יכול להשתיק חברי סנאט, בגלל שהם היו חברי סנאט".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE