הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בקו הגבול: מתי אכילה מרוסנת יכולה לפגוע בבריאות או בתכנית ההרזיה שלכם?
בין אם מדובר בצורך לשפר את המצב הבריאותי ובין אם בצורך להוריד במשקל, אכילה מרוסנת באופן מוגזם עלולה לגרור ויתור על תכנית התזונה והתדרדרות למצב גרוע יותר משהיה. כך תמנעו זאת

אכילה מרוסנת מתאפיינת במספר דפוסים: היא יכולה לכלול הגבלות על סוגים מסוימים של מזון מסיבות שונות. אכילה מרוסנת יכולה לנבוע גם מרצון להוריד במשקל או לשמור על משקל מסוים. במקרים אלה היא תכלול הגבלות על מזונות עשירים בסוכר או בשומנים מזיקים, למשל. אך אכילה מוגבלת יכולה להיות תוצאה מתבקשת של מצב רפואי מסוים, כגון אלרגיה, סוכרת וכולי, שדורש אכילה או אי אכילה של מוצרי מזון מסוימים. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רבים נוטים לפתח תחושת קיפוח שמעצימה את הפיתויים לצריכת יתר של סוגי מזון אחרים, שאינם בריאים



למרות שנראה, כי אכילה מרוסנת יכולה להיות יעילה בטווח הקצר, קשה להתמיד ולהיצמד להגבלות שהיא מכילה, בייחוד אם מדובר בסוגי מזון מועדפים. ההשפעה של אכילה מרוסנת עלולה לגרום למצב בו ההגבלות כוללות מזונות אהובים. בהמשך לכך, רבים נוטים לפתח תחושת קיפוח שמעצימה את הפיתויים לצריכת יתר של סוגי מזון אחרים, שאינם בריאים.

הגבלה שמובילה למחסור באופן קיצוני עלולה להוביל לנטישה של תכנית תזונה בריאה. חשוב שלא להחיל הגבלות מוגזמות על סוגי מזון אהובים, על מנת למנוע תסכול וויתור על המשקל הרצוי ובהמשך לכך, גם על שיפור המצב הבריאותי.

מומלץ להתחבר ליכולות האישיות ולאמץ הרגלי אכילה ריאליים, על מנת לאפשר להתמודד עם מצב נתון בכל פעם מחדש. תכנית הדיאטה יכולה להשתנות בהתאם לשינויים במצב הבריאותי ובהתאם לשינויים במשקל, אך רק לאחר שהמצב אכן משתפר בפועל. על מנת להימנע מוויתור על התכנית טרם ההגעה ליעדים, מומלץ לכלול הגבלות שניתן לעמוד בהן. רצוי להגביל את האכילה של מזון מעובד ולהגדיל את האכילה של פירות וירקות טריים, למשל. 


בנו תכנית ריאלית לירידה במשקל



לסיכום, חשוב להיוועץ בדיאטן או דיאטנית, במידה ויש צורך בסיוע לבניית תכנית ריאלית לירידה במשקל או לשיפור במצב הבריאותי. חשוב לבדוק עם הרופא האישי לפני ביצוע שינויים קיצוניים בתפריט התזונה, בייחוד אם נוטלים תרופות באופן קבוע או סובלים ממצב רפואי שעלול להשפיע על הדיאטה או להיות מושפע ממנה.  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE