הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות התפרצות סלמונלה: ריקול ל-6.5 מיליון פאונד בשר בקר טחון
הרשות לבקרה ובטיחות מזון זיהתה מפעל בשר מאריזונה כמקור הסביר להתפרצות המחלה שתקפה 57 בני אדם בקיץ האחרון ואוספת שורה של מוצרי בשר בקר בייצורה. הרשות מזכירה כי יש לחמם בשר נא לטמפרטורות גבוהות כדי להבטיח חיסול חיידקים גורמי מחלות

יצרנית הבשר JBS מורידה מהמדפים 6.5 מיליון פאונד של מוצרי בשר בקר גולמי בעקבות התפרצות סלמונלה, כך הודיעה היום (חמישי) הרשות לבקרה ובטיחות מזון במשרד החקלאות (FSIS). המוצרים שיאספו יוצרו במפעל החברה בטולסון, אריזונה וחשודים כנגועים בחיידק המדבק, שעשוי לגרום למחלות בדרכי העיכול.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמה פרות זה 6.5 מיליון פאונד בשר? מפעל JBS Tolleson (צילום: GettyImages)

הריקול למוצרי הבשר בוצע לאחר ש-JBS זוהתה כספק העיקרי של מוצרי בשר שהיו קשורים להתפרצות הסלמונלה בקיץ האחרון. בין 5 באוגוסט ו-6 בספטמבר זוהו בארצות הברית 57 מקרים של המחלה שהתפשטה ב-16 מדינות. ה-FSIS עודכנה על ההתפרצות במהלך ספטמבר והחלה בחקירת נסיבותיה, בין היתר באמצעות איסוף קבלות וכרטיסי מועדון לקוחות משמונה מטופלים. החקירה העלתה כי JBS היא "המקור המסתמן" של המחלה.

המוצרים שייאספו נארזו בין 26 ביולי ו-7 בספטמבר ונמכרים ברחבי ארצות הברית תחת מותגי וולמארט, Cedar River Farms Natural Beef, Showcase, Showcase/Walmartו-JBS Generic. בהודעת הרשות נמסר כי "FSIS מודאגת שחלק מהמוצרים נרכשו קפואים ונמצאים ככעת בבתי צרכנים. לקוחות שרכשו מוצרים אלה מתבקשים שלא לצרוך אותם אלא להשליכם או להחזיר לחנות". הרשות ביקשה להזכיר כי כל בשר נא יש לחמם לטמפרטורה של 160 מעלות פרנהייט לפחות על מנת להבטיח חיסול בקטריות מזיקות.


בשר טחון נא. יש לחמם ל-160 מעלות (צילום אילוסטרציה: GettyImages)


מחלת הסלמונלה נגרמת מחיידק שמועבר במזון. תסמיניה נגרמים לרוב תוך 12-72 שעות מצריכת המזון הנגוע וכוללים שלשול, התכווצויות בבטן וחום שנמשכים ארבעה עד שבעה ימים. רוב החולים יחלימו לבד אולם מטופלים בעלי מערכת חיסונית חלשה כמו קשישים ופעוטות או חולים שחווים סימפטומים ממושכים עשויים להדרש לאשפוז.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE