הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שנתיים אחרי החלת החוק, פרבר של סן חוזה עשוי להתיר לחנויות קנביס לפעול בתחומה
למרות העובדה שהבוחרים במדינת הזהב אמרו "כן" למריחואנה שאינה רק רפואית, ערים רבות לא מתירות לאותן חנויות לפעול בתחומה. כעת, אחרי איסור זמני של שנתיים, עשויה עיריית מילפיטאס ליישר קו ולפתוח מספר חנויות לממכר קנביס. ראש העיר מתנגד, אך ככל הנראה אין לו מספיק תמיכה לכך במועצה

מועצות מקומיות רבות בצפון קליפורניה אינן מתירות לחנויות קנביס לפעול בתחומן, למרות העובדה שחנויות מסוג זה הן חוקיות לחלוטין במדינת הזהב. כעת פועלת אחת מאותן מועצות מקומיות, זו של העיר מילפיטאס (Milpitas), פרברה הצפוני של סן חוזה. הרשויות בעיר מקוות החנויות הללו יחלו לפעול באזור כבר בראשית השנה הבאה, וזאת על רקע הצבעה שנערכה במועצת העיר שאמורה לסלול את דרכן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חנות לממכר קנביס (צילום: Shutterstock)


שני חברי המועצה, בוב ניונז ואנתוני פאן, הציעו לאפשר לעשרה עסקים לפעול, מתוכם ארבעה חנויות ושישה מתחמים שלא נועדו למכירה, למשל בית גידול. ראש העיר ריץ' טראן וחבר המועצה גארי ברבדיו הצביעו נגד הצעה זו, ואילו סגנית ראש העיר, מרשה גרילי, הצטרפה לניונז ופאן והצביעה בחיוב.

ראש העיר טראן טוען שהקהילה אינה מוכנה לחנויות קנביס, כאשר הוא מבסס את הטענות שלו על סקר שנערך ומצא ש-48% מתנגדים לחנויות, לעומת 35% בלבד שתומכים. ברבדיו, שהצביע ביחד עם טראן, הביע חשש מהקמת בתי העסק מכיוון שהעירייה לא בנתה תבנית של מיסוי עירוני לאותם עסקים.


מיקומה של מילפיטאס בצפון קליפורניה (צילום: גוגל מפות)


זמן קצר לאחר שקליפורניה אישרה את "הצעה 64", זו שהפכה את השימוש במריחואנה לצרכים אישיים לחוקית, מועצת העיר העבירה חוק איסור זמני של שנתיים אשר יפוג ב-17 בינואר 2019. על מנת שהחנויות יוכלו להיפתח כבר במועד זה, על מועצת העיר לאשר תקני מיסוי עד ה-20 בנובמבר. כריס דיאז, היועץ המשפטי של העירייה, אמר השבוע שעלול להיווצר מצב מסובך שבו האיסור הזמני פג אבל אין סטנדרטים עסקיים ברורים, דבר שיכול להוביל לעסקים לא חוקיים רבים שיפעלו בתוך תחום העיר.

כעת ימתינו הצדדים ל-20 בנובמבר כדי לערוך פגישת מועצת נופסת, אז התמונה צפויה להתבהר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE