הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יממה לפני ההצבעה הראשונית על מועמדות קאבנאו: הפגנות וביקורת חריפה על דו"ח ה-FBI
"טיוח", "בושה" ו "חרפה" הן רק חלק מהמילים בהן השתמשו סנאטורים דמוקרטיים בנוגע לדו"ח ה-FBI שסיכם חקירה בת חמישה ימים לבחינת התלונות על תקיפה מינית מצד קאבנאו. קולות המפתח הרפובליקניים ובראשם הסנאטוריות סוזן קולינס וליסה מורקובסקי, סירבו להצהיר כיצד יצביעו

יממה לפני ההצבעה המתוכננת על מועמדותו השנויה במחלוקת של השופט ברט קאבנאו לכהונה בבית המשפט העליון והמתח מתקרב לשיא. מאות מפגינים נעצרו היום במהלך הפגנות בגבעת הקפיטול בוושינגטון בזמן שהסנאטורים נכנסו בזה אחר זה לחדר המוגן לעיון בדו"ח הסודי של ה-FBI. לא פחות מ-302 מפגינים נעצרו או עוכבו על ידי משטרת הקפיטול, בהם הקומיקאית איימי שומר. קבוצה של מפגינות התעמתה עם הסנאטור הרפובליקני מיוטה אורין האטץ' – שיחסו כלפי המתלוננות נגד קאבנאו לא היה אמפתי עד כה – והוא קרא להן "להתבגר".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


איימי שומר עם הסנאטורית קירסטין גיליבראנד, היום בוושינגטון (צילום: GettyImages)

הדו"ח מציג את סיכום החקירה שערך לכאורה ה-FBI בשבוע האחרון בנוגע לתלונות לפיהן קאבנאו תקף מינית והרבה לשתות לשוכרה בימין כתלמיד תיכון וקולג'. פרט לטענות הסנאטורים כלפיו, גם עורכת דינה של המתלוננת הראשית, ד"ר כריסטין בלאסי-פורד תקפה את החקירה בטענה שהחוקרים כלל לא פנו למרשתה או לעדים מטעמה.

שניים מסנאטורי המפתח הרפובליקניים, ג'ף פלייק מאריזונה וסוזן קולינס ממיין, אמרו כי ממצאי הדו"ח מספיקים בעיניהם כדי לקבל החלטה, אך לא הצהירו במפורש מה היא תהיה. קולינס אמרה שהדו"ח נראה כ "חקירה מאוד יסודית". פלייק, שאחראי כמעט לבדו לעצם קיומו של הדו"ח לאחר שדרש את החקירה כתנאי להצבעה אחרי מפגש עם ניצולת תקיפה מינית, אמר כי לא ראה בדו"ח חיזוקים נוספים לטענות נגד קאבנאו, מה שעשוי להעיד כי יצביע בעד מועמדותו. יושב ראש ועדת המשפט בסנאט, צ'אק גראסלי מאייווה, אמר שהדו"ח "לא מצא כל רמז להתנהלות לא ראויה".

מנגד, מספר סנאטורים דמוקרטיים הביעו מחאה וביקורת על שטחיות הדו"ח שנראה לדבריהם כאילו נכתב כדי לצאת ידי חובה. הסנאטור רוברט מננדז מניו ג'רזי לא חסך שבטו וצייץ בצהרים: "כרגע קראתי את דו"ח ה-FBI על קאבנאו. אם זו חקירה, זה בולשיט". ג'ף מקלי מאורגון תקף גם הוא את הממצאים: "קראתי את דו"ח ה-FBI. כל הדבר הזה הוא בדיחה. החקירה המלאכותית והמוזמנת הזאת נועדה לספק כיסוי, לא לגלות את האמת". לאחר מכן הוא הוסיף בראיון ל-CNN כי "זו דוגמה לכך שהחקירה הזו היא טיוח נוראי".

מעבר לתגובות הכלליות, הסנאטורים מנועים מלהתייחס לממצאי הדו"ח לגופם. בינתיים, מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל מקנטאקי, קבע למחר (שישי) הצבעה ראשונית בשאלת מועמדותו של קאבנאו לקראת הצבעה כללית רשמית בהמשך, אולי אף כבר בשבת. שופט העליון לשעבר, ג'ון פול סטיבנס, אמר מוקדם יותר היום כי הופעתו של קאבנאו בסנאט בשבוע שעבר שכנעה אותו כי אינו ראוי לשבת על כס השיפוט הבכיר ביותר במדינה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE