הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מינסוטה: ציפורים שיכורות ממשיכות להתנגש בדברים
לדברי מפקד משטרת העיירה גילברט, הסיבה היא כפור מוקדם, שגרם להתססה של פירות יער, מה שקצת בלבל את הציפורים, בעיקר את הצעירות שבהן. ואיך אפשר לעזור להן?

תופעה מוזרה פוקדת לאחרונה את העיירה גילברט במינסוטה: ציפורים ממינים שונים עפות ונתקעות במגני רוח, עצים וחפצים נוספים ובכלל נראות מבולבלות וחסרות אוריינטציה. לטענת המשטרה המקומית אין סיבה לדאגה, הציפורים המסכנות פשוט קצת שיכורות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ציפור אוכלת פירות יער. הכפור המוקדם גרם לפירות לתסוס. צילום: מתוך CNN


"זה נראה שכמה מהציפורים קצת יותר 'מבוסמות' מהרגיל", כתב מפקד משטרת גילברט, טיי טיצ'ר, בפוסט שפרסם בפייסבוק השבוע. אז לא, הציפורים לא מקיימות ערבי שתייה חברתיים וגם לא יורדות על בקבוק יין בבית. לדעת טיצ'ר, המצב המבלבל בו הן נמצאות נגרם מכיוון שהן אוכלות פירות יער שהותססו מוקדם מהרגיל, בגלל הכפור שהקדים השנה.


"הרבה ציפורים לא נדדו דרומה, כך שנראה שהן יותר נפוצות מאשר בשנים הקודמות", טוען טיצ'ר. לדבריו, "הכבד של ציפורים צעירות לא יכול לפרק את הרעלנים באותה יעילות כמו אצל ציפורים בוגרות יותר".


ציפור. מאבדות את חוש הכיוון ואת היכולת לחמוק מטורפים. צילום: מתוך CNN


אנה פידגאון, פרופסור במחלקת אקולוגיה וחיי הבר באוניברסיטת ויסקונסין, טוענת כי לא מדובר בתופעה כל כך נדירה. "זה יותר נפוץ בשלהי החורף, תחילת האביב, כאשר פירות היער כבר היו על הענפים זמן רב ותססו".


לדבריה, מי שסובל מהתופעה הן בעיקר הציפורים. "הן מאבדות את הקואורדינציה ואת חוש הכיוון וגם את היכולת לחמוק מטורפים. וכן, גם היכולת לעוף נפגעת". היא המליצה למי שמוצא ציור מבולבלת שכזו, לשים אותה במקום חשוך ובטוח, למשל קופסת קרטון, עד שהיא תתאושש ותהיה מסוגל לעוף בלי להיתקע בחפצים שונים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE