הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קמאלה האריס מצטרפת לבורסת השמות של הדמוקרטים ל-2020
האם הסנאטורית מקליפורניה תצליח לשחזר את ההישג של ברק אובמה ולנצח בפריימריז אחרי פחות מקדנציה אחת? הביקורים הקרוב באיווה, אוהיו וג'ורג'יה עשויים לנבא

האם הדמוקרטים יציבו שוב אישה כמועמדת שלהם לנשיאות ב-2020? הסנאטורית קמאלה האריס מקליפורניה החלה לבחון את השטח לקראת אפשרות של ריצה בפריימריז, כך טוען מגזין האטלנטיק. האריס תגיע בסוף החודש לביקור באיווה וצפויה לבלות שם את סוף השבוע האחרון שלפני בחירות האמצע. איווה נחשבת מדינה סמלית בהליך הפריימריז שכן שם מתקיימת ההצבעה הראשונה שיכולה לקבוע את הטון להמשך.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אם תבחר לרוץ זה לא יהיה קל. האריס (צילום: ביל קלארק, CQ Roll Call)

לפי האטלנטיק, הביקור באיווה הוא רק חלק משורה של נסיעות למדינות אחרות לטובת פגישות עם נציגי הדמוקרטים המקומיים. בין היתר, היא צפויה להשתתף באירוע של המפלגה הדמוקרטית באוהיו בסוף השבוע הקרוב ומתוכננים לה אירועים גם באריזונה ובג'ורג'יה, לשם היא תגיע כדי לתמוך ולקדם את מועמדותה של סטייסי אברמס לתפקיד המושלת.

האריס, 54, מכהנת כסנאטורית מטעם קליפורניה מזה שנה וחצי בלבד, כשנבחרה לתפקיד ב-2016 במקום הסנאטורית הפורשת ברברה בוקסר. קודם לתפקיד זה כיהנה פעמיים כתובעת הכללית של קליפורניה והייתה לאישה האפרו-אמריקאית הראשונה בתפקיד. במהלך כהונתה בסנאט הייתה לקול בולט במיוחד בעד זכות הבחירה בנושא הפלות, זכות שנמצאת תחת איום הולך ומכרסם מאז שנבחר דונלד טראמפ. היא מתנגדת עקרונית לעונש המוות ותומכת בהחמרת ההגבלות על נשיאת נשק, כפי שמתבטא בדירוג הגרוע שקיבלה מאיגוד הרובאים הלאומי (NRA). האריס הייתה מעורבת ופעילה במהלך השימועים בשאלת מועמדותו של ברט קבאנו לבית המשפט העליון והייתה מאלו שהציגו לו שאלות במהלך עדותו בשבוע שעבר.

אם תחליט להתמודד, היא תשחזר את מהלכו של הנשיא לשעבר ברק אובמה, שהתמודד בפריימריז הדמוקרטיים אחרי קדנציה אחת בקושי כסנאטור מטעם אילינוי. אבמה, אגב, כינה אותה בעבר "התובעת הכללית היפה ביותר" והתנצל לאחר מכן על הערתו. עם זאת, זה לא יהיה פשוט, שכן יש כבר כמה שמות בולטים שהודיעה כי בכוונתם להתמודד או בוחנים את האפשרות. הסנאטורית אליזבת וורן ממסצ'וסטס הודיעה בשבוע שעבר כי תתמודד, והסנאטור קורי בוקר מניו ג'רזי יבקר בקרוב באיווה גם הוא, ככל הנראה כדי לבדוק בעצמו את השטח.


"התובעת הכללית היפה ביותר", אמר והתנצל. הנשיא לשעבר אובמה עם האריס (צילום: AP)


לאלה עשויים להצטרף סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, שנחשב אחד המועמדים המובילים בשל ניסיונו הרב בשתי קדנציות עם הנשיא אובמה, אך טרם הודיע רשמית על התמודדות. גם הסנאטור ברני סנדרס מורמונט שהפסיד להילארי קלינטון בפריימריז שקדמו לבחירות 2016 לא אמר את המילה האחרונה מבחינתו, וגם ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג הוזכר כמועמד אפשרי. בכל מקרה, תוצאות בחירות האמצע יהיו מרכיב חשוב בהחלטה של מי מהשמות להתמודד משום שהן תצבענה על הלך הרוח בקרב המצביעים ומה שהם מצפים לו מנבחרי הציבור שלהם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE