הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קריאת השכמה": יועץ המסחר של הנשיא טראמפ מגיב לדו"ח חמור של הפנטגון
משרד ההגנה האמריקאי פרסם דו"ח ובו ציין כ-300 נקודות תורפה חמורות שעלולות להשפיע על הביטחון הלאוי של ארה"ב. פיטר נבארו התראיין בערוץ "פוקס" וסיפר שהנשיא יציג את הפתרון שלו לסוגיה בקרוב מאוד. "הדו"ח בהחלט מראה שאנו פגיעים", הוא אמר. הצגת הדו"ח מגיעה על רקע האמירה של סגן הנשיא פנס אשר טען שסין מתערבת בבחירות כדי לפגוע בממשל של טראמפ

הפנטגון, משרד ההגנה האמריקאי, פרסם הבוקר (שישי) דו"ח ובו המסקנה העיקרית שישנם כ-300 נקודות תורפה בשרשרת האספקה ובחומרים הנדרשים ע"י הצבא האמריקאי, כך על פי פיטר נבארו, מנהל מועצת המסחר בבית הלבן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פיטר נבארו, מנהל מועצת המסחר בבית הלבן (צילום: רויטרס)


הדו"ח בן 150 העמודים פורסם ע"י הפנטגון ובו הפירוט כיצד הפכה ארה"ב לתלויה בסין ובייצוא שלה של חומרים נדירים שאיתם עושים שימושים צבאיים. "יש לנו תלות די גדולה על מספר שווקים בינלאומיים, בעיקר סין. אנחנו צריכים לאגור כמה שיותר מאותם חומרים נדירים כדי ליצור לעצמנו מלאי לעת חירום", אמר נבארו בראיון שנערך בערוץ "פוקס".

לדבריו של נבארו, הנשיא טראמפ "יציג את עקרונות התוכנית שלו" בקרוב, לרבות מתן סיוע פיננסי לגורמים המצויים בשרשרת האספקה כדי שאלו יוכלו לגדול ולהתאים את עצמם להתפתחויות שעתידות להגיע. על פי הדיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס, הממשל רוצה לאגור את אותם חומרים ובו בזמן להגדיל את הייצור בתוך ארה"ב לחומרים כמו "סוללות ליתיום שעמידות מתחת למים". אך נבארו טוען שמדובר בצעד הכרחי שהוא גדול בהרבה, ולמעשה מדובר בשינוי והתאמה לתעשיות המדורניות. "זוהי קריאת השכמה. הדו"ח בהחלט מראה שאנו פגיעים, אבל לא רק בגלל התלות בסין", הוא אמר.

הדו"ח מגיע על רקע ההאשמות של סגן הנשיא, מייק פנס, לפיה סין מנסה להתערב בבחירות האמצע כדי לפגוע בממשל ובמפלגה הרפובליקנית כולה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE