הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על תרופות פלסבו וחיות אחרות: עד כמה הבעיה הרפואית שלכם היא תוצר של המחשבה?
מחקר חדש, מהגדולים שבוצעו אי פעם, צפוי לבדוק האם ניתן להשתמש בגלולות פלסבו על מנת לטפל בבעיות רפואיות נפוצות ואפילו על מנת למנוע היריון

אחד המחקרים הגדולים ביותר שבוצעו אי פעם צפוי לבדוק האם ניתן להשתמש בתרופות פלסבו לטיפול במצבים רפואיים רווחים. מטרת המחקר לבחון את השפעת תרופות הפלסבו: האם התרופה המזויפת ברת השפעה ומצליחה לרפא, משום שהכל מתחיל בהשפעה על החשיבה?

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 יעילות גם במניעת היריון, גלולות פלסבו

פלסבו היא בדרך כלל גלולה, זריקה או הליך רפואי מזויף, משום שאין ערך מרפא לטיפול שהם אמורים לספק, לכאורה. ברוב המקרים, משמשות תרופות פלסבו, על מנת לסייע לחוקרים להבין איזו השפעה יש לתרופה חדשה או לטיפול מסוים על מצב בריאותי מסוים. החוקרים יתנו לאחת מקבוצות המשתתפים במחקר את התרופה החדשה, כשהקבוצה האחרת תקבל תרופת פלסבו. אף אחד מהמשתתפים בשני הקבוצות לא ידע איזו תרופה היא האמתית ואיזו היא המזויפת.

אפקט הפלסבו מתייחס למטופל שמאמין שהוא טופל בהצלחה, למרות שהוא לא נטל תרופה אמתית. מדובר במצבים שכיחים, כגון חרדה, תסמונת מעי רגיז, כאב כרוני וכולי. יש מטופלים שחווים תופעות לוואי בעקבות נטילת תרופות פלסבו.

הרופאים מאמינים, כי אפקט הפלסבו משמש על מנת לענות על הציפיות של המטופל. לדברי הרופאים, אם המטופל מצפה מהתרופה לפעול באופן מסוים, התהליכים הכימיים של הגוף יכולים לגרום לתופעות דומות לאלה שהתרופה יכולה לגרום.


הרופאים מדווחים על חולים שמאמינים בהצלחת הטיפול, למרות שנטלו תרופת פלסבו

ישנם מחקרים בהם החוקרים והמשתתפים לא יודעים מי מהמשתתפים נוטלים את התרופה האמתית ומי את הפלסבו. מדובר בניסוי עיוור-כפול, שמסיר את הסיכון להטיית התוצאות והופך את הממצאים לאמינים יותר.

מסתבר שניתן להשתמש בגלולות פלסבו למניעת היריון. בחפיסת גלולות משולבות יהיו 21 גלולות פעילות ושבע גלולות פלסבו, שאינן מכילות הורמונים. נשים נוטלות גלולה אחת ביום במשך 28 ימים וגלולות פלסבו בשבוע האחרון. מסתבר, שגלולות הפלסבו עדיין מגן על נשים מפני כניסה להיריון, כל עוד הגלולות האחרות נטלו נכון ובזמן.

עם זאת, במהלך השבוע בו נוטלים את גלולות הפלסבו, השחלות לא נתונות להשפעה הורמונלית ונשים יכולות להתחיל בביוץ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE