הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
את מי תעדיפו לפגוש בשיט הבא שלכם: לויתנים טורפים או לויתנים אפורים?
ההצעה הבאה מציגה אפשרויות לפגוש לויתנים טורפים (אורקה) ולויתנים אפורים, שעוברים לצד חופי דרום קליפורניה בדרכם צפונה ממקסיקו לאלסקה

אחת האפשרויות שלכם לצפות בלויתנים טורפים בטבע נמצאת באזור מפרץ מונטריי, שבקליפורניה. שם, תוכלו להצטרף לשיט על הסירה זודיאק, שיוצאת אל הים עם שישה נוסעים ומדריכה. מסתבר שעל מנת ליהנות מחוויה אינטימית עם הלויתנים המרשימים האלה כדאי לצלול אל מתחת לפני המים. אך גם במהלך השיט ניתן לזכות בחוויה מרגשת במיוחד.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגין נוכחות, לויתן אפור בדרכו צפונה

ישנם כמה סוגים של לויתנים טורפים ברחבי העולם, מינים שונים, שמשתמשים בשפות שונות. במפרץ מונטריי אפשר למצוא את לויתני האורקה, שצדים יונקים. התקופה הטובה ביותר לצפות בהם היא כשהם אורבים לתינוקות של הלויתנים האפורים, במסעם צפונה. לא פעם הם מופיעים גם במהלך חודש אוקטובר.  

אפשרות נוספת לפגוש לויתנים טורפים (אורקה) נמצאת בדרום קליפורניה, באזור פוינט וינסנט וחצי האי פאלוס ורדס. העונה המתאימה לכך קשורה, בדרך כלל, בתקופת ההגירה השנתית של הלויתנים בין מקסיקו לאלסקה. עם זאת, זה לא בלתי אפשרי לפגוש לויתנים לאורך החוף, מדי פעם בפעם.

לויתני האורקה לא נפוצים באזור, אך לעתים מגיע לאזור לויתן טורף גם בחודשים דצמבר וינואר. הלויתנים שנראו באזור דרום קליפורניה בארבע השנים האחרונות מגיעים לאזור באופן ארעי, כנראה מאזור מפרץ מונטריי.

לוקחים אוויר, אמא לויתנית אורקה והתינוק שלה

סיורי שיט לצפייה בלויתנים, במהלכם ניתן לפגוש לויתני אורקה, מוצעים מאזורי סנטה ברברה, ב-Condor Express. המומחים ממליצים על סיורי שיט שיוצאים מ-Marina del Rey, Redondo Beach, Long Beach, Newport Beach, Dana Point, Oceanside וסן דייגו.

השנה, אפשר יהיה להצטרף לשיט לצפייה בלויתן האפור החל ב-1 בדצמבר. השיט יצא מדי יום עד סוף חודש מאי. כמו כן, אפשר לראות לויתנים מתחת לפני הים במרכז Point Vicente Interpretive.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE