הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם הקשרים עם ה-FBI הם שסייעו להסתיר בתחילה את תאונת הלימוזינה?
משפחה שלמה נמחקה באסון הלימוזינה שאירע בשבת במדינת ניו יורק, כ-170 מייל מצפון לעיר. למרות קציר הדמים המחריד - הגבוה בתאונת תעבורה בארה"ב זה כמעט עשור - עברו שעות עד שהחלו לעלות דיווחים בתקשורת. כעת מתברר שלבעלים של חברת הסעות היוקרה יש עבר מפוקפק וקשרים עם הבולשת הפדרלית, לה סייע במאבק נגד קיצונים איסלאמיים

17 אנשים צעירים ישבו בלימוזינה מפוארת-למראה במצב רוח מרומם ועם המון סיבות לחגוג את החיים, ובמקרה זה יום הולדת של אחד מהם. בין הנוסעים היו זוג שהתחתן לאחרונה, ארבע אחיות, זוגות צעירים אחרים, שהיו בדרכם למסיבה פרטית במבשלת בירה, בעונת השלכת הקסומה של מרכז מדינת ניו יורק. אבל 17 החוגגים מעולם לא הגיעו למסיבה. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הורשע בהונאה, סייע לבולשת - והעלה כנראה רכב קטלני על הכביש. שהיד חוסיין (צילום: פוקס ניוז)


כעת טוען מושל ניו יורק אנדרו קואומו כי הרכב - פורד Excursion 2001 שהוסב ללימוזינה ארוכה במיוחד - לא היה בעל רישוי תקין ונכשל בבדיקת בטיחות רק בחודש שעבר. החברה ממנה הושכר הרכב, פרסטיז' לימוזין, נסגרה עד לתום החקירה בנושא. עוד מתברר כי בעלי החברה, שהיד חוסיין, שימש בעבר כמודיע בתשלום של ה-FBI, וסייע לה לעצור קיצונים איסלאמיים בערים ניוברג ואולבני שבניו יורק. 

מסיבה שטרם הובררה סופית, הרכב בו נסעו המבלים לא עצר בתמרור עצור, בצומת בו פוגש כביש המדינה 30 את כביש 30A. הלימוזינה דהרה דרך הצומת ואל תוך מגרש החניה של "אפל בארל" - בית קפה\מסעדה\חנות מזכרות כפריות המהווה מוקד עלייה לרגל למטיילים באזור.

במגרש החניה הלמה הלימוזינה בעוצמה ברכב שטח חונה והדפה אותו מטרים רבים אל תוך החורש המקיף את המגרש. כל 17 הנוסעים ונהגם נהרגו בתאונת התעבורה הקטלנית ביותר בארה"ב מזה קרוב לעשור, אשר נטלה בנוסף גם את חייהם של שני הולכי רגל שעמדו בחזית החנות. "הן היו בחורות נפלאות, שמחות לעזור, שאהבו את משפחתן והיו מאד קרובות", אמרה ברברה דאגלס, דודתן של ארבע ההרוגות, שניכר בעליל עד כמה היא מתקשה לעכל את גודל האסון. "הן עשו את הדבר האחראי ושכרו לימוזינה כדי שלא יצטרכו לנהוג לשום מקום, ובכל זאת..."


הלימוזינה שהתרסקה לתוך העצים, והחוקרים שמפשפשים בשרידי האסון (צילום: האנס פניק, טיימס יוניון)


החוקרים חושדים שהרכב החריג הוא שאשם בדרך כלשהי בתאונה. ניסור מכוניות והארכתן בכדי ליצור לימוזינה הוא עניין עדין, והסבה בלתי-מיומנת עלולה להוביל לכשל מבני קטלני. החוקרים עדיין בודקים אם הנהג נסע במהירות מופרזת, אם בלמי הרכב פעלו כתקנם ואם נוסעי הלימוזינה חגרו חגורות בטיחות - דבר שהחוק אינו מחייב ברכב מסוג זה. אם יתברר שהאשמה ברכב - שאולי הוארך בכדי לשאת משקל רב בהרבה, מבלי שחוזקו המבני ובלמיו שופרו בהתאמה - ייתכן שהדבר יוביל להקשחת הרגולציה על ענף שרבים מן העוסקים בו הם ישראלים.

אולם כעת מתברר כאמור כי במקרה הזה הבעלים הוא דווקא אמריקאי-מוסלמי בשם שהיד חוסיין, שנשא על גופו פעמיים מכשיר הקלטה בכדי לסייע לבולשת הפדרלית לעצור קיצונים איסלאמיים במסגדים בניוברג ובאולבני שבאפסטייט ניו יורק - ואף קיבל על כך תשלום נאה. במקרה השני מבין אלה, ב-2009 בניוברג, סייעה פעילותו לסכל פיגוע מתוכנן בשני בתי כנסת ברובע הברונקס בניו יורק. 

לפני שהיה סוכן חשאי גיבור היה חוסיין דמות סימפטית פחות, כשהורשע ב-2002 בהונאה של מהגרים נטולי שליטה בשפה האנגלית, להם הבטיח לסייע לרמות במבחני התיאוריה ולקבל רישיון נהיגה. אמינותו של חוסיין היתה לרועץ לתביעה הפדרלית במשפטים אליהם הובילה פעילותו הסמויה. בפרשת ניוברג אף מתחה עליו השופטת ביקורת קשה, וטענה כי חוסיין בעצם המציא ויזם את הפיגועים וכי לולא פעילותו בחסות ה-FBI כל המזימה לא היתה נולדת - אולם בסופו של דבר הושגו הרשעות לכל ארבעת הנאשמים, שנרתמו ברצון רב למזימת הפיגוע המפוברקת ופעלו לקדם אותה בטרם נעצרו. 

בפוקס ניוז דווח כי ארבעה מרכבי החברה נכשלו בבדיקות בטיחות ב-24 החודשים האחרונים וכתוצאה הורדו מן הכביש. גם הרכב שהיה מעורב בתאונה המחרידה נכשל כאמור בבדיקות, ולא בטוח שמר חוסיין יוכל למצוא מספיק מעשי טרור לסייע בסיכולם כדי להסביר מה עשה הרכב הזה על הכביש בכל זאת. 


"הם עשו את הדבר האחראי ושכרו לימוזינה". דודתן של ארבע מן ההרוגות (צילום: האנס פניק, טיימס יוניון)


לא רק הסיבה לתאונה טרם הובררה, אלא גם הסיבה לערפל המוזר סביב התאונה. האירוע המחריד אירע בסביבות השעה 14:00 בשבת אחר הצהריים, שעון החוף המזרחי. הדיווח הראשון הופיע באתר העיתון המקומי טיימס יוניון סביב השעה שמונה בערב. ברוב כלי התקשורת הגדולים - גם אלה של העיר ניו יורק הסמוכה יחסית - הופיעו הידיעות הראשונות ביום ראשון בבוקר. 

ייתכן כי בתחילה, למרות שמיד עם היוודע דבר התאונה הוזעקו למקום כוחות גדולים וחלק מן הנפגעים פונו במסוק לבית חולים סמוך, היקף האסון עדיין לא היה ברור ורק לאורך הלילה התברר כי איש מן הנוסעים לא שרד. אולם כעת עולה החשד שלקשריו של בעלי הרכב המעורב עם ה-FBI היה גם כן קשר כלשהו לשיהוי בדיווחים. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE