הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוריקן מייקל צפוי להלום בחופי 'הידית' של פלורידה בעוצמה של קטגוריה 3
הסופה הטרופית של אתמול היא ההוריקן של היום וגרוע מכך - ההוריקן "החמור" (דרגה 3 ומעלה) של יום רביעי, אז היא צפויה להלום בחופי צפון פלורידה, מה שמכונה אזורי ה"פאנהנדל" וה"ביג בנד". מצב חירום הוכרז ב-35 מחוזות בפלורידה, מגבול אלבמה ועד שפך הסואני. המושל ריק סקוט פנה לנשיא בבקשה לסיוע

אתמול סיפרנו לכם על הסופה הטרופית מייקל. היום היא כבר הוריקן, וההתעצמות שלה כנראה רחוקה מסיום. הוריקן מייקל, כרגע עדיין בקטגוריה 1, צפוי כעת לנחות בחופי מפרץ מקסיקו עם רוחות במהירות של 115 מייל לשעה - דבר שיהפוך אותו לא סתם להוריקן אלא להוריקן חמור, ודבר שגרם להכרזה על התרעת הוריקן רשמית לאזור.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלשום היתה שקע טרופי, אתמול סופה טרופית, היום כבר הוריקן ועוד היד נטויה



מושל פלורידה, ריק סקוט, אמר שמייקל היא "סופה מפלצתית" בעלת פוטנציאל לזרוע חורבן באזור ה'ידית' הצפון-מערבי של פלורידה. "מייקל עלול להיות אחד ההוריקנים הקשים ביותר שהכו אי פעם באזורי ה'ידית' ו'העיקול הגדול' (Big Bend)", הזהיר מומחה ההוריקנים של ערוץ מזג האוויר, ריק נאב.

לדברי מרכז ההוריקנים הלאומי, מהירוח הרוח המתמשכת המירבית של הסופה עלה לקרוא ל-80 מייל לשעה, עם משבים קצרים מהירים אף יותר. מייקל צפויה להתחזק לכדי הוריקן חמור בשלישי בערב, ולנחות על חופי ארה"ב ברביעי אחר הצהריים או בערב.

מרכז ההוריקנים מוסיף ומסביר כי מייקל עלולה ליצור שלושה סוגים של סכנת חיים: גאות סופה, גשמים כבדים ורוחות בעוצמת הוריקן. בשל סכנת גאות הסופה הוציאו שלושה מחוזות באזור ה'ידית' צווי פינוי. התרעת הוריקן הוצאה לכל מחוזות הפאנהנדל, מגבול אלבמה במערב ועד לשפך נהר הסואני בקצה הדרום-מזרחי של האזור.


"קחו את זה ברצינות ותשמרו על המשפחות שלכם". מושל פלורידה, ריק סקוט (צילום: אורלנדו וויקלי)


חלק גדול מחופי פלורידה צפויים לספוג גאות סופה של עד 12 רגל (3.60 מטרים). על פי מרכז ההוריקנים, אחת הפגיעות האפשריות של הוריקן בקטגוריה 3 היא שהחשמל והמים לא יהיו זמינים למשך מספר ימים, ואולי שבועות, לאחר חלוף הסערה.

הוריקן מוגדר כ"חמור" (Major) בקטגוריות 3-5, שפירושן רוחות מתמשכות במהירות מירבית של 111 מייל לשעה ומעלה. אם התחזית תתממש, אמר לעיתון יו.אס.איי. טודיי פיל קלוצבק, מטאורולוג באוניברסיטת קולורדו סטייט, מייקל יהיה רק ההוריקן החמור ה-11 שנוחת על חופי פלורידה בחודש אוקטובר מאז החל התיעוד בשנת 1851.

המושל ריק סקוט, המתמודד בימים אלה על מושב הסנאט של הדמוקרטי המכהן ביל נלסון, הכריז על מצב חירום ב-35 מחוזות סך הכל ופנה לראש מפלגתו, הנשיא דונלד טראמפ, בבקשה לסיוע. "קחו את זה ברצינות ותשמרו על המשפחות שלכם", הפציר סקוט בתושבי המדינה. "אנחנו יודעים שסופה כמו מייקל עלולה להיות הרסנית וקטלנית. אל תקחו סיכון עם גאות הסופה. הסופה הזו תהיה סכנת חיים. היא מגיעה מהר מאד".


"אך לא יהיה בית ספר, אם יש מחר גלים..." (עם גלים בגובה 12 רגל ורוחות הוריקן גם גלישה לא תהיה) אוניברסיטת פלורידה סטייט 


מושלת אלבמה קיי אייבי הכריזה אף היא על מצב חירום במדינתה "מתוך ציפייה להפסקות חשמל, נזקי רוח והצטברות אשפה עקב הוריקן מייקל". אוניברסיטת פלורידה סטייט שבטלהאסי, בירת המדינה הממוקמת בחלק המזרחי של אזור "הידית", תסגור את שעריה מיום שלישי עד שישי. לאחר שתנוע לפנים הארץ צפויה הסופה לשפוך גשמים כבדים ומזיקים על שתי הקרוליינות, אשר יעכבו את מאמצי השיקום שם לאחר הוריקן פלורנס בחודש שעבר.

נכון לשעה תשע בערב, שעון החוף המזרחי, הסופה נמצאת כמה עשרות מייל מצפון לקצה המערבי ביותר של קובה, מרחק של מעט פחות מ-500 מייל מאפלאצ'יקולה שבפלורידה, והיא נעה צפונה במהירות של כתשעה מייל לשעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE