הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אל תקחו סיכונים": הוריקן מייקל עלה לדרגה 2 בדרכו לפלורידה
הסופה ממשיכה להתחזק והיא צפויה להיות הקשה ביותר שפקדה את האזור מאז 2005. התושבים שנותרו באזור עלולים להיפגע מרוחות עזות, הצפות ומגלים בגובה של 12 רגל: "אף אחד לא ישרוד קיר מים כזה"

הוריקן מייקל ממשיך להתחזק, ולפני זמן קצר (שלישי) הוא עלה לקטגוריה 2 במדד עוצמת ההוריקנים, בדרכו לפלורידה, שם קיבלו התושבים הוראה לצאת מאזור הסכנה לפני שהסופה המסוכנת תפגע בחוף.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסופה מתקרבת. צילום לווין


עשרות אלפי בני אדם קיבלו הוראה להתפנות מאזורי החוף בזמן שהסופה מתקדמת עם רוחות במהירות של 155 מייל לשעה. מייקל עשוי להתעצם ולהגיע לרמה 3 מתוך 5 במדד ספיר-סימפסון עוד לפני שהוא יכה ביבשת מחר. מדובר בסופה עם פוטנציאל הפגיעה הקשה ביותר בעשור האחרון באזור פלורידה.

המושל ריק סקוט אמר בתכנית "בוקר טוב אמריקה" ברשת ABC הבוקר כי סממני הסופה לא יורגשו ב-12 השעות הקרובות, והזהיר מפני גלים מסוכנים בגובה של 12 רגל.

כאשר נשאל אם יהיו עוד צווי פינוי, השיב סקוט כי הגורמים הרשמיים עוקבים אחר המצב. הוא הוסיף כי התושבים שגרים באזורי הסכנה נקראים להתפנות מבתיהם למען ביטחונם ואל להם לקחת סיכון בסופה חזקה כזאת.

"אף אחד לא ישרוד קיר מים שכזה", אמר סקוט במהלך הראיון עמו, "אל תקחו את הסיכון הזה".

הסופה צפויה לפגוע בשטח של 150 מייל משטחי החוף של פלורידה, כאשר פנמה סיטי צפויה להיות במרכזה. תושבים שחיים באזור רצועת החוף שבין גבול פלורידה-אלבמה ועד נהר סוואני במדינה, שטח של כ-300 מייל, נקראו להיערך לקראת הסופה הקשה.


סירות מסחריות עוזבות את הנמל לקראת הסופה המתקרבת


על פי התחזיות, במקום צפויים גשמים עזים שיגיעו עד גובה של רגל לכל אורך פלורידה, ג'ורג'יה ודרום קרוליינה. כך דיווח המרכז הלאומי לחיזוי הוריקנים.

המרכז הזהיר כי הממטרים הכבדים והסופה עלולים להוביל להצפות קטלניות, והוסיף כי התושבים שחיים באזורי הסכנה צריכים להיערך גם ל"רוחות מסכנות חיים".

סקוט הכריז על מצב חירום ב-35 מחוזות לאורך "הידית" של פלורידה. קרוב ל-1,250 אנשי המשמר הלאומי מסייעים במאמצי ההכנה לקראת הסופה מייקל, ויותר מ-4,000 חיילים הוצבו בכוננות.  "לא ראינו דבר כזה באזור במשך עשורים רבים", אמר המושל.

משרדים ממשלתיים, בתי ספר ואוניברסיטאות היו סגורים במהלך סוף השבוע במחוזות שצפויים להיפגע. בתחנות הדלק התורים התארכו בעקבות המוני התושבים שעזבו את ביתם למקום בטוח יותר. אלה שנותרו רוקנו את חנויות המכולת ואגרו מי שתייה, מזון ומוצרי חירום אחרים.

באלבמה השכנה, המושל קיי אייווי הכריז אתמול על מצב חירום בכל המדינה, תוך שהתחזית צופה נזקי רוח, גשמים עזים ופגיעות באספקת החשמל.

הוריקן מייקל יהיה הסופה הראשונה שתפגע באזור מאז הוריקן דניס שהשתולל בשנת 2005. הסופה ההיא הגיעה ליבשה סמוך לפנסקולה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE