הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שגרירת ארה"ב באו"ם, איוונקה טראמפ? המועמדים להחליף את ניקי היילי
השגרירה היוצאת הייתה אהודה במיוחד על ישראלים ולא בטוח עדיין אם כל המחליפים הפוטנציאלים יזכו לפופולריות דומה. הנשיא טראמפ הודיע כי בשבועות הקרובים יודיע מי יירש את התפקיד מהיילי בסוף השנה ובינתיים נזרקים לאוויר מגוון שמות כאשר גם בתו של טראמפ מוזכרת בין המועמדים המובילים

"ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם הייתה מאוד מיוחדת עבורי", אמר אתמול הנשיא טראמפ על השגרירה היוצאת שהפתיעה אתמול רבים עם הודעתה על התפטרות מהתפקיד אותו תסיים רשמית בסוף השנה, "היא עשתה עבודה נפלאה, היא אדם נפלא שזה חשוב מאוד אבל היא גם מישהי שמבינה את זה (Get's it), היא עבדה איתנו מתחילת הדרך וזו הייתה חוויה אינטנסיבית מאוד". טראמפ שסיפר גם כי היילי חשפה בפניו את כוונתה להתפטר לפני כחצי שנה נשאר עכשיו עם המשימה למצוא מחליף, או מחליפה לשגרירה אותה הוא כל כך מעריך.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האב טוען שלא יהפוך את הבת לשגרירת ארה"ב באו"ם רק מחשש שיאשימו אותו בנפוטיזם (צילום: AP)


אחת המועמדות היא דינה פאוול או בשמה המלא דינה חביב פאוול המכירה את הנשיא טראמפ מקרוב. פאוול, ילידת מצרים שהיגרה עם משפחתה לארה"ב בגיל 4, כיהנה כסגנית היועץ לביטחון לאומי לענייני אסטרטגיה בממשל טראמפ עד לינואר האחרון ושימשה גם כיועצת לענייני יוזמות כלכליות של הנשיא. לפאוול עבר עשיר בפוליטיקה האמריקאית כאשר היא עבדה בין השאר תחת גורג' בוש הבן לאחר שנבחר וגם לצד מזכירת המדינה ב-2005 קונדוליסה רייס. עמדתה של פאוול לגבי ישראל אינה ברורה.

פאוול נחשבה לפייבוריטית של טראמפ לקבל את התפקיד באו"ם בשלב כלשהו עד התפטרותה המפתיעה שהגיעה לאחר שנה בלבד בממשל. ככל הנראה זה לא יפגע בסיכוייה לקבל את התפקיד עכשיו שכן היא עדיין מוערכת מאוד ע"י הנשיא שאישר אתמול (שלישי) שהיא כן נלקחת בחשבון לתפקיד. לפאוול עבר גם בעולם העסקים כאשר היא הגיעה לממשל בתחילת 2017 לאחר ששימשה כנשיאת קרן גולדמן זקס, בנק ההשקעות הענקי לשם חזרה לאחר התפטרותה מהממשל. פאוול, דוברת ערבית שוטפת שימשה תחת ג'ורג' בוש הבן כדוברת מחלקת המדינה האחראית על קירוב מדינות ערביות לממשל האמריקאי ובתקופתה תחת טראמפ מילאה תפקיד חשוב בביקורו של הנשיא בערב הסעודית.

פאוול מקורבת מאוד לבתו של הנשיא, איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר וגם לשגרירה היוצאת ניקי היילי כאשר דיווחים מסרו כי השתיים אף נצפו ביחד בדרום קרוליינה במהלך סוף השבוע האחרון, במה שהגביר עוד יותר את הספקולציות בקשר לפאוול ולהיותה אולי המועמדת המובילה לתפקיד. 



היחידה שטראמפ נקב בשמה מתוך רשימת חמשת המועמדים הסופיים לתפקיד. דינה פאוול (צילום: Donald Weber / Crown Prince Court - Abu Dhabi)


שמה של פאוול הוא היחיד אותו הסכים לחשוף טראמפ מתוך רשימה של חמישה מועמדים סופיים. שם נוסף שנקשר לתפקיד הנחשק הוא זה של ריצ'רד גרנל, שגריר ארה"ב בגרמניה. כאן המצב מעט שונה מזה של פאוול כאשר טראמפ הצהיר כי גרנל לא נמצא ברשימת המועמדים הסופיים שלו, אך שמו של השגריר בגרמניה עדיין מוזכר בתקשורת האמריקאית כמועמד מוביל למשרה.

גרנל מציג עצמו כידיד נלהב של ישראל וכזה שביקר בארץ הקודש אינספור פעמים. בראיון לאתר הגרמני "Jüdische Rundschau" שפורסם אתמול אמר גרנל כי הוא "מתפלל למען שלום בישראל" וסיפר כי כאשר גדל ראה את אמו מתפללת גם היא כל בוקר למען שלום בישראל. גרנל הבהיר כי חונך לכבד את ישראל ולהתפלל למענה והתייחס גם לירושלים כ"אחת הערים המרתקות בעולם".


ריצ'רד גרנל, שגריר ארה"ב בגרמניה. הוגדר בעבר ע"י נתניהו כ"תומך גדול של ישראל" (צילום: AFP)


בין גרנל לנשיא טראמפ ישנה הערכה הדדית שאולי עשויה לסייע לשגריר ארה"ב בגרמניה לקבל את התפקיד למרות שהנשיא הצהיר שזה לא יקרה. "אני מוקיר תודה לנשיא על כל שהוא תמיד ברור בהוראותיו ותמיד ממוקד בעם האמריקאי", צוטט גרנל בשבוע שעבר, "ריק (ריצ'רד) עושה את תפקידו הנוכחי בצורה כל כך טובה שאני לא ארצה להעביר אותו", החמיא טראמפ לגרנל והסביר מדוע הוא לא נלקח בחשבון לתפקיד באו"ם, "באופן אישי אעדיף להשאיר את ריק היכן שהוא נמצא כרגע".

ועכשיו אולי לשם המפתיע מכולם שמוזכר בקשר לתפקיד באו"ם, איוונקה טראמפ. בכל מקרה שלא יהיה העובדה שהיא בתו של הנשיא לא תבטיח לאיוונקה דרך קלה לתפקיד כאשר היא עשויה להיתקל בהתנגדות לא קטנה בסנאט שיצטרך לאשר את מועמדותה. בתו של הנשיא הוזכרה כמי שבתקופה האחרונה מרחיבה את קשריה הפוליטיים ובונה מערכות יחסים קרובות עם אנשים חשובים במערכת המשפט האמריקאית, ככל הנראה כהכנה לעתיד.


טראמפ והיילי לאחר ההודעה הרשמית אתמול בבית הלבן על התפטרותה של השגרירה היוצאת (צילום: רויטרס)


מקור המקורב לנשיא ושסירב להזדהות טען כי איוונקה פרצה בצחוק לנוכח שהספקולציות הקושרות אותה לתפקיד שגרירת ארה"ב באו"ם. אביה מנגד דווקא נהנה להשתעשע במחשבות על בתו בתפקיד הבכיר: "היא תהיה מדהימה בתפקיד, היא תהיה "dynamite", אמר הנשיא אך הוסיף: "זה לא אומר שאבחר בה מכיוון שיאשימו אותי בנפוטיזם למרות שאני חושב שאין בעולם מישהו יותר מתאים לתפקיד".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE