הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכמות לא קובעת: מינון גבוה של חומצה פולית לא מונע לחץ דם גבוה במהלך ההיריון
מספר מחקרים הציגו נתונים, לפיהם נטילת מינון גבוה של חומצה פולית יכולה למנוע רעלת היריון. אך לאחרונה נערך מחקר אקראי, שמצביע על ממצאים סותרים

מספר מומחים מאמינים, כי נטילת מינון גבוה של חומצה פולית יכול להפחית את הסיכון לרעלת היריון, שנובעת מלחץ דם גבוה במהלך ההיריון. אך מחקר אקראי שנערך לאחרונה העלה ממצאים סותרים, לפיהם חומצה פולית לא מסייעת להורדת לחץ הדם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מומלץ להצמד לכמות קטנה יחסית של חומצה פולית במהלך ההיריון. כך לפי המחקר החדש

נטילת חומצה פולית במינונים קטנים הוכחה כדרך לצמצום הסיכון למומים מולדים חמורים במוח או בצינור העצבי של עמוד השדרה. בהמשך לכך, נטילת ויטמינים המכילים חומרים מזינים, מומלצת לפני הלידה. עם זאת, כמה ראיות אפידמיולוגיות הראו, כי ככל שנוטלים יותר חומצה פולית, כך פוחת הסיכון לרעלת היריון.

במחקר שנערך אחרונה, בדקו החוקרים את ההשערה האמורה בקרב קבוצה של 2,464 נשים, שאובחנו עם גורם סיכון אחד לפחות לרעלת היריון, כגון לחץ דם או סוכרת. מחצית מהנשים קיבלו 4 מיליגרם של חומצה פולית מדי יום. שאר הנשים קיבלו טבליות פלסבו מדי יום, המכילות 1.1 מיליגרם חומצה פולית.

המחקר החדש לא מצא קשר בין כמות גדולה של חומצה פולית לבין צמצום הסיכון לרעלת היריון

מתוצאות המחקר עולה, כי לא נרשם הבדל בין שתי הקבוצות בשכיחות של רעלת היריון או כל תוצאה שלילית אחרת, כגון לידות של עוברים מתים.

לדברי החוקרים, לא מומלץ לקחת את המנה הגדולה של החומצה הפולית בכל מקרה, משום שלא ניתן לדעת אילו השפעות ארוכות טווח יכולות להיות לכך על האם ועל התינוק. הם ממליצים לקחת מולטי ויטמין באופן קבוע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE