הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מידה כנגד מידה: כך תצמצמי את הסיכון שלך לחלות בסרטן השחלות
מחקר חדש מצא קשר בין נטילת אספירין במינון נמוך של 100 מיליגרם ופחות מדי יום לבין צמצום הסיכון לחלות בסרטן השחלות

נטילה של אספירין במינון נמוך היא חלק משגרת יומם של אנשים רבים, שכן היא יכולה לסייע לצמצם את הסיכון להתקפי לב ולשבץ. מספר מחקרים מצאו קשר בין אספירין לבין סיכון נמוך יותר לסרטן המעי הגס. כעת מחקר חדש מציג ממצאים לפיהם אספירין עשוי לצמצם את הסיכון גם לסרטן השחלות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אין קשר בין נטילת כמויות גדולות של אספירין לבין צמצום הסיכון לסרטן השחלות. כך לפי המחקר החדש


החוקרים עקבו אחרי יותר מ-200,000 נשים במשך יותר מ-25 שנים, תוך תיעוד אורח חייהן, מצבי הבריאות השונים והחלמתן ממחלות, תוך עדכון המידע בראיונות תקופתיים.

החוקרים מצאו 1,054 מקרים של סרטן השחלות. לאחר שקלול המשתנים האחרים, מצאו החוקרים כי נשים שנטלו אספירין לתינוקות, בכמות של 100 מיליגרם או פחות, מדי יום, צמצמו את הסיכון שלהן לחלות בסרטן השחלות ב-23 אחוז, בהשוואה לנשים שלא נטלו את האספירין לתינוקות.

החוקרים לא מצאו קשר בין צמצום הסיכון לבין נטילת אספירין סטנדרטי, שמכיל 325 מיליגרם.

100 מ"ג ביום והסיכון שלך לחלות בסרטן השחלות פוחת

לדברי החוקרים, המחקר אמנם מוגבל, אך הנתונים פרוספקטיביים ומדובר במדגם גדול ובמחקר שנמשך תקופה ארוכה. בהמשך לכך, הצליחו החוקרים לבחון את השפעות המינון הסטנדרטי ואת השפעות המינון הנמוך.

אם מחקר עתידי נוסף יאשר את הממצאים של המחקר האחרון, נראה שהדיונים בסיכונים וביתרונות של השימוש באספירין במינון נמוך יתרחבו, על מנת לכלול מניעה של סרטן השחלות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE