הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שני בני אדם נהרגו כתוצאה מהוריקן מייקל בשל נפילת עצים על בתיהם
אמש נהרג אדם במחוז גדסדן מנפילת עץ על ביתו, ולפנות בוקר נהרג ילד מסיבה דומה במחוז סמינול, ג'ורג'יה. עומת ההוריקן נחלשה לדרגה 3, אך הוא מותיר הרס רב.

הוריקן מייקל מתקדם וזורע הרס וחורבן בנתיבו, והבוקר (חמישי) הוא גבה את ההרוג השני. ילד ממחוז סמינול שבג'ורג'יה נהרג לאחר שעץ קרס על ביתו. אמש גבה מייקל את ההרוג הראשון, כאשר עץ שקרס על בית במחוז גדסדן באזור ה"ידית" הצפון מערבי של פלורידה מחץ למוות אדם ששהה במקום.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סירות שנפגעו בחופי פנמה סיטי (צילום: גטי אימג'ס)


כפי שהיה צפוי, הוריקן מייקל פגע אתמול בצהריים, בשעה 1:40, סמוך לחוף מקסיקו בפנמה סיטי ביץ' בפלורידה עם גשמים עזים ורוחות בעוצמה אדירה של 155 מייל לשעה, רק 2 מייל פחות מסופה בדרגה 5. כמה שעות לאחר מכן התברר כי מייקל לא יהיה ההוריקן החמישי בלבד בהיסטוריה של ארה"ב שמגיע לעוצמה הזו כאשר הוא הורד לקטגוריה 3.

אחרי הפגיעה בפלורידה הסופה עושה את דרכה לעבר החלק הדרום-מזרחי של אלבמה והחלק הדרום מערבי של ג'ורג'יה, כך דיווחו אחר הצהריים במרכז מזג האוויר הלאומי.

הסופה כבר הוגדרה לפני פגיעתה בחופי פלורידה כבעלת "פוטנציאל קטסטרופלי" כאשר כבר בשעות הראשונות הוכרז כי מעל 170 אלף בתים ועסקים כבר נותרו ללא חשמל והמספר המשיך לעלות ולהתקדם בקצב מהיר לעבר המיליון. עד כה קרוב ל-400 אלף תושבים לאורך חוף המפרץ הוזהרו כי עליהם להתפנות מאחר והסערה מתקרבת לאזורי מגורים.


הצפה ליד בית קפה בעיירה סנט מארקס (צילום: גטי אימג'ס)


"התייחסו לרוחות הקיצוניות האלה כטורנדו המתקרב אליכם והיכנסו מיד לחדר פנימי או למקלט", הזהירו במרכז מזג האוויר הלאומי. בין האתרים שנפגעו באזור פנמה סיטי היה בסיס חיל האוויר האמריקאי טינדול שדיווח בטוויטר על פגיעה משמעותית כאשר הרוחות שנמדדו באזור הגיעו למהירות של 129 מייל לשעה.

"הישגים" נוספים שרושם הוריקן מייקל הם שזו הסופה השלישית בעוצמתה בהיסטוריה של ארה"ב מבחינת לחץ ברומטרי והרביעית בעוצמתה בכל הקשור למהירות הרוחות. הנתונים הללו הגיעו מפיל קלוצבאך, מטאורולוג מאוניברסיטת קולורדו סטייט שהוסיף גם כי זהו ההוריקן החזק ביותר בהיסטוריה של האומה האמריקאית בחודשי אוקטובר.


הרגעים הראשונים של ההוריקן, גלים פוגעים בבתים על קו החוף באזור ה'ידית' (צילום: גטי אימג'ס)


במרכז מזג האוויר הלאומי בבירת פלורידה טאלאהאסי ציינו כי הוריקן בעוצמה הזו מעולם לא הגיע לאזור וכי עשויות להיות לו "השפעות חסרות תקדים". קנת' גרהאם, מנהל מרכז ההוריקן הלאומי במיאמי הדגיש עוד יותר את הסכנה: "זה הוריקן היסטורי, זו באמת סכנת חיים".


הכי קרוב שאפשר להגיע להמחשת הרוחות העזות של ההוריקן האימתני (צילום: גטי אימג'ס)


ההוריקן הגיע גם לטאלאהאסי מה שהביא להעברת מרכז מזג האוויר למקום אחר בעיר שנמצאת כולה בצד הימני של ההוריקן שבדרך כלל הוא החזק ביותר. עיר הבירה של פלורידה, המכילה אוכלוסיה של 200 אלף תושבים מרוחקת 100 מייל בלבד מפנמה סיטי, מה שהעמיד אותה בסכנה ברורה להיות הנפגעת הבאה אחרי פנמה סיטי ומומחי מזג האוויר חזו נפילות חשמל רבות באזור. 

בדומה לפלורנס, הסופה הטרופית שהכתה לא מזמן את דרום וצפון קרוליינה, גם כאן אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור כוחות ההצלה הוא הניסיון לפנות את הכבישים כדי שהצוותים יוכלו בכלל לעבור בהם כדי להגיע לאזורים הפגועים. לשם כך כוחות רבים משתתפים במאמצי ההתמודדות עם הסופה האכזרית כאשר הפנטגון דיווח על 2,000 חיילי המשמר הלאומי של ארה"ב שנשלחו לסייע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE