הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שירות הדואר האמריקאי מבקש להעלות תעריפים לגבוהים אי פעם
טראמפ נילחם בו וחושב שהוא מיותר, ועם זאת הם מתעקשים: בעולם בו הרכישות הפכו למקוונות - אנחנו יעילים בהעברת חבילות. תנו לנו להעלות מחירים

שירות הדואר של ארה"ב מבקש להעלות את מחיריו, מה שיהווה את קפיצת המחירים הגבוהה ביותר בהיסטוריה שלו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתכוונים להעלות מחירים. שירות הדואר האמריקאי (צילום: shutterstock.com)


אנשי השירות מפעילים לחץ על ממשל טראמפ להעלות את המחיר של משקל 1 אוז (OZ) מכתבים מ-50 סנט ל-55 סנט, בשל המחסור בהכנסות. זו תהיה עליית שיא נומינלית במידה ותאושר. הבקשה הוגשה על ידי מועצת המנהלים של USPS. "הנגיד מאמין כי תעריפים חדשים ישמרו את שירות הדואר כתחרותי תוך הכנסת ההכנסות הדרושות", נכתב בהודעה שהוציא השירות לעיתונות. "מחירי שירות הדואר הם הנמוכים ביותר בעולם המתועש ועם זאת אנחנו ממשיכים להציע שירות בעל ערך רב".

תעריפי שירותי הדיוור, הכוללים קטלוגים, מגזינים ומכתבים עלו ב-2.5 אחוזים. את מחירי החבילות ה-USPS מעוניינים להעלות ב-5.9 אחוזים בממוצע. קופסה קטנה שעולה 7.2 דולרים, אמורה לעלות בשנה הבאה 7.9 דולרים. עליית המחירים החדה מגיעה בתקופה בה הפסדי השירות הולכים וגוברים. מכתבים ודואר פרסומי מוחלפים היום במיילים ומודעות מקוונות, ושירות הדואר מרוויח פחות. ההכנסות ממכתבים ירדו מ-28.4 מיליארד דולרים בשנת 2016 ל -25.6 מיליארד דולרים ב-2017.

לעומת זאת יש צדדים שבהם הנושא המקוון דווקא עזר: הודות לעליית המסחר האלקטרוני עלו ההכנסות מחבילות, ל-19.5 מיליארד דולרים ב-2017, מ-15 מיליארד דולרים ב-2015. זה עדיין לא עזר להקטנת הגירעון נטו של 58.7 מיליארד דולרים, שנצבר במשך שנים.

הבית הלבן הציעה להפריט את הדואר אך איגוד הדואג מחה בהפגנות ארציות ביום שני. הנשיא טראמפ ביקר מספר פעמים את תנאי החוזה של USPS לגבי חבילות מאמזון, שפרטיו נותרו חסויים. שירות הדואר טוען כי מדובר בחוזה המביא לרווחים. "מדוע משרד הדואר האמריקאי שמפסיד מיליארדי דולרים בשנה, תוך חיוב אמזון וחברות אחרות, איכשהו מביא לכך שאמזון עשירה אבל הדואר עני?", צייץ טראמפ בדצמבר האחרון. "צריך לחייב אותם יותר!".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE