הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ על היעלמות הכתב הסעודי: עובדים עם טורקיה, וגם עם סעודיה
הפרשה המשונה מסרבת לרדת מהכותרות, וכעת הנשיא הודיע שארה"ב גם משתתפת בחקירה. ארוסתו של העיתונאי שנעלם קראה לנשיא ולרעייתו לסייע בחקירת האירוע

לארצות הברית יש חוקרים מעבר לים כדי לסייע לטורקיה בחקירת פרשת היעלמות הכתב הסעודי ג'מאל חאשוגי. כך אמר היום (חמישי) הנשיא דונלד טראמפ. הוא הוסיף כי החוקרים פועלים בשיתוף פעולה גם עם סעודיה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ארה"ב מעורבת בחקירה. העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוגי


"אנחנו מאוד קשוחים, ויש לנו חוקרים שם ואנחנו עובדים עם טורקיה. למען הכנות, אנחנו עובדים גם עם סעודיה. אנחנו רוצים לגלות מה קרה", אמר טראמפ בראיון לתכנית פוקס וחברים.

סיפור היעלמותו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוגי עדיין מחכה לסיומו הרשמי כאשר מצד אחד כמעט כל הכיוונים מצביעים על כך שהוא נרצח בידי אזרחים סעודים כאשר ביקר בקונסוליה הסעודית באיסטנבול בשבוע שעבר. מנגד, גופתו עדיין לא נמצאה, ובערב הסעודית מכחישים בתוקף את ההאשמות.

חאשוגי, כותב טור בוושינגטון פוסט ועיתונאי מוכר בסעודיה, נהג לבקר באופן נחרץ את מנהיגות נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמן. ביום שלישי שעבר הוא נכנס לקונסוליה באיסטנבול כדי להשיג מסמכים לצורך נישואיו שהיו אמורים להיערך בקרוב, בעוד ארוסתו הטורקייה ממתינה לו מחוץ לבניין, אך הוא לא יצא משם.

הפרשה ללא ספק מעיבה עוד יותר על היחסים המתוחים בין ערב הסעודית לטורקיה ויכולה גם להעיב על היחסים של המדינה מהמפרץ עם ארה"ב, בה התגורר העיתונאי הנעדר. ארוסתו של חאשוגי, האטיס צ'נגיז פנתה לנשיא טראמפ ולרעייתו מלניה בטור שפרסמה בוושינגטון פוסט, מקום עבודתו של בעלה, בבקשה לסייע ולשפוך אור על היעלמותו של ארוסה.

טראמפ מצידו התייחס שלשום לפרשה ואמר כי הוא מודאג ממנה. "אני מקווה שזה יסתדר. כרגע אף אחד לא יודע כלום אבל זה סיפור די רע, אני לא אוהב את זה". סגנו מייק פנס היה יותר נחרץ כאשר כתב בטוויטר שהוא מוטרד מאוד לשמוע את הדיווחים בעניין והוסיף כי "לעולם החופשי מגיעות תשובות".


נכנס לקונסוליה, ונעלם. האם השעון יסייע בפתרון החקירה?


החוקרים מתרכזים בין השאר בשעון של חאשוגי, שעון חכם של אפל, עמו הוא נכנס לקונסוליה. גורמים טורקיים רשמיים אמרו כי השעון עשוי לסייע בחקירה משום שהוא היה מקושר למכשיר הסלולרי שלו, אותו השאיר חאשוגי מחוץ למתחם.

גם המטוס הפרטי איתו הגיעו 15 האזרחים הסעודים החשודים במעורבות בפרשה, עשוי להיות גורם משמעותי בהמשך החקירה: "זהו מצב מסתורי מאוד", אמר גורם אבטחה בכיר בטורקיה לסוכנות הידיעות רויטרס, "דיפלומטים שהגיעו במטוסים פרטיים, נשארו בטורקיה לכמה שעות ועזבו. זה גם היה קל עבורם לעבור את האבטחה בגלל החסינות הדיפלומטית שלהם".

החוקרים עוקבים גם אחרי רכב שלישי שעזב את הקונסוליה באותו הזמן בו יצאו שני הרכבים בהם השתמשו החשודים כדי לחזור לשדה התעופה, על אף שהרכב נסע לכיוון ההפוך. החוקרים בודקים את מסלול הרכב השלישי בעזרת מצלמות אבטחה המפוזרות לאורך המסלול בו נסע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE