הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עליית הריבית ומלחמת הסחר גורמים למשקיעים לברוח משוק המניות
אגרות החוב עולות פחות ונותנות תשואה טובה יותר, וחלק מן המשקיעים מתחילים להעדיף אותן על מניות - במיוחד מניות מסוכנות כמו אלה של חברות הטכנולוגיה. מדד הנאסד"ק צלל לרגע לאזור ה"תיקון" אבל התאושש וסיים בירידה מתונה של 1.3% בלבד. הדאו וה-S&P 500 ירדו ב-2.1% כל אחד

צניחת השוק המבהילה, שהחלה אמש בוול סטריט, נמשכה גם היום. מדד הדאו ג'ונס צנח היום (חמישי) ב-546 נקודות, או 2.1%, בתום יום מסחר סוער והפכפך. המדד החל לטפס לרגע חטוף בבוקר בטרם נכנע השוק ללחצי מכירות כבדים. בשלב מסוים היה הדאו בירידה של 699 נקודות, וסך הכל ביומיים האחרונים איבד המדד 1,378 נקודות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תתעודד - טראמפ ושי הסכימו להיפגש!


מצב הרוח בוול סטריט היה רגוע יותר מאשר בצניחה התלולה של 832 נקודות אתמול. מדד ה-S&P נסגר אף הוא בירידה של 2.1% - היום השישי ברציפות שהוא נסגר בירידות. זהו רצף הירידות הממושך בביותר למדד הרוחבי המייצג מזה יותר משנתיים - לפני בחירתו לנשיאות של דונלד טראמפ.

מדד מניות הטכנולוגיה נאסד"ק הידרדר לרגע קל לתחומי ה"תיקון", כשהגיע לירידה של 10% מן השער הקודם. אולם המדד התאושש יחסית ונסגר בירידה מתונה של 1.3%. נקודת אור אחת למשקיעים היא שלא כמו אתמול, יום המסחר לא נסגר בשיא השפל של היום. אתמול סבל הנאסד"ק מצניחתו החדה ביותר זה שבע שנים.

להתאוששות סייעו דיווחים טריים כי הנשיא טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג הסכימו להיפגש בחודש הבא בפסגת ה-G-20. פגישה שכזו עשויה להקל את החששות כי מלחמת הסחר הניטשת בין ארה"ב לסין תפגע ברווחי התאגידים ותאט את הכלכלה האמריקאית.


ירגיעו את המשקיעים? (צילום: רויטרס)


הירידה במחירי המניות מגיעה בחלקה הגדול משום שהמשקיעים חוששים מעליית שיעורי הריבית. ככל שהפדרל רזרב מעלה את שיעור הריבית כדי למנוע זינוק באינפלציה, משקיעים נוטשים את איגרות החוב, דבר שמוריד את מחירן ומעלה את תשואתן. לפתע הפך ההחזר על השקעה באגרות חוב בר-תחרות למניות מסוימות, ובמיוחד מניות טכנולוגיה עתירות-סיכון.

בנוסף, וול סטריט הולכת ונעשית מודאגת ממלחמת הסחר המתמשכת בין ארה"ב לסין. בעוד שהצמיחה בארה"ב ממשיכה בנתיב הצפוי, כלכלת סין מראה סימני האטה. קרן המטבע הבינלאומית הורידה ביום שני את תחזית הצמיחה שלה לארה"ב ולסין כאחת, ונימקה זאת במלחמת הסחר. מחיר הזהב, שנוטה לעלות בזמני מתיחות, זינק היום ב-3% - דבר שלא קרה מאז יוני 2016.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE