הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עלה לשישה מספר ההרוגים בהוריקן מייקל: "כמו פצצת אטום"
ההוריקן גרם להרס וחורבן לפני שנחלש לרמה של סופה טרופית. כרגע הוא מתקדם לכיוון וירג'יניה וצפון קרולינה. שירותי החילוץ מחפשים אחר נעדרים שסירבו להתפנות מבתיהם

עלה לשישה מספר ההרוגים בהוריקן "מייקל", שפגע בפלורידה והותיר אחריו הרס רב. בנוסף, קיים חשש לגורלם של כ-300 בני אדם אשר סירבו להתפנות מבתיהם למרות האזהרות על הסופה המתקרבת. נכון לעכשיו מייקל נחלש מרמה של הוריקן לרמה של סופה טרופית, אך הוא עושה דרכו לעבר וירג'יניה וצפון קרולינה ועלול להתחזק שוב. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום אוויר של ההריסות. "לא נותר לנו דבר". צילום: Brandon Clement/ LSM


מושל פלורידה ריק סקוט אמר כי מדובר ב"הרס שלא ניתן לתאר". ניצול מהסופה אמר שמראותיה מזכירים לו מראות "כמו אחרי פצצת אטום". ארבעה מההרוגים כתוצאה מההוריקן הקטלני נספו במדינת פלורידה. בנוסף, גבר נהרג בצפון קרולינה לאחר שעץ נפל על רכבו ובג'ורג'יה נהרגה הילדה שרה ראדני בת ה-11, בשעה שחפץ מתכתי פגע בבית סבה וסבתה, בו שהתה. "כל כך הרבה חיים השתנו לתמיד. כל כך הרבה משפחות איבדו את הכול", אמר המושל סקוט.


הילדה שרה ראדני, שנהרגה בג'ורג'יה. "משפחות איבדו את הכל". צילום: מתוך CNN


מדובר בסופה השלישית בעוצמתה בהיסטוריה של ארה"ב מבחינת לחץ ברומטרי והרביעית בעוצמתה בכל הקשור למהירות הרוחות. כך מסר פיל קלוצבאך, מטאורולוג מאוניברסיטת קולורדו סטייט, שהוסיף גם כי זהו ההוריקן החזק ביותר בהיסטוריה של ארה"ב בחודש אוקטובר. זהו ההוריקן העוצמתי ביותר שפגע בפלורידה ברבע המאה האחרונה.


אנשי חילוץ והצלה על רקע ההריסות. בתים נמחקו לחלוטין. צילום: מתוך CNN

 

בתצלומים מאזור הסופה ניתן לראות רחובות שלמים של בתים שנמחקו לחלוטין. גגות של בתים רבים אחרים נתלשו. העיירה שספגה את הנזק הקשה ביותר הייתה מקסיקו ביץ', בה פגע ההוריקן ביום רביעי. תיעוד רחפן מהעיירה חשף הרס מוחלט של הבתים בחוף, שנפגעו מרוחות במהירות של 250 קמ"ש עם נחשול מים בגובה של 2.7 מטר.

 

מחפשים ניצולים. "החיים שלנו נהרסו". צילום: מתוך CNN


כוחות המשמר הלאומי שהגיעו למקום מצאו בעיירה 20 ניצולים. וצוותי חילוץ נוספים הגיעו לאזור כדי לסייע באיתור תושבים נוספים, שגורלם טרם נודע. "בהתחלה הרכבים החלו לצוף, ואז כל ההריסות התעופפו באוויר", אמר לרשת CNN סקוט באוטוול, תושב מקסיקו ביץ'. לדבריו, "כשהמים הגיעו, בתים החלו לצוף". כשחזר לביתו, גילה חפצים שכלל לא היו שלו. "כל מה שהצלחתי למצוא מהרכוש שלי הייתה מזוודה", אמר. "החיים שלנו פה נהרסו. לא נותר לנו פה דבר".


נזקי הסופה. התושבים התבקשו שלא לחזור עדיין לבתיהם. צילום: מתוך CNN

 

בעוד אלפי כוחות החירום וההצלה ממשיכים לפעול, פנה המושל סקוט לתושבי פלורידה וביקש מהם שלא לחזור עדיין לבתיהם, מחשש שעצים שניזוקו או קווי חשמל שנפלו יגרמו לאבדות נוספות. "אני יודע שאתם רוצים ללכת הביתה. אתם רוצים לבדוק את מצב הדברים ולהתחיל בתהליך השיקום", אמר סקוט. "אבל אנחנו חייבים לוודא שהאזורים הללו בטוחים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE