הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: טורקיה תשחרר בקרוב את הכומר האמריקאי אנדרו ברנסון
רשת NBC ציטטה גורמים שטענו כי בקרוב יתקיים שימוע לכומר האוונגליסטי, החשוד במעורבות בניסיון ההפיכה הכושל נגד ארדואן. הלירה הטורקית עלתה בעקבות הדיווח

רשת NBC מדווחת כי טורקיה מתכוונת לשחרר בקרוב את הכומר האמריקאי אנדרו ברנסון. הכומר האוונגליסטי נעצר לפני כשנתיים בחשד לניסיון ההפיכה הכושל נגד נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. יש לציין כי גורמים דוברת מחלקת המדינה האמריקאית הכחישה את הפרסום וציינה כי הממשל לא מכיר שום הסכם שנחתם עם טורקיה, מה שלא מנע מהלירה הטורקית לבצע עלייה חדה בעקבות הפרסומים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הכומר ברנסון (בחולצה הבהירה, במרכז). בארה"ב טוענים כי הוא חף מפשע. צילום: אי.פי


לפי הפרסום, על פי הסכם של בכירים בממשל האמריקאי עם טורקיה, ברנסון אמור להשתחרר לאחר שמספר אישומים נגדו יושמטו בדיון הבא בעניינו בבית המשפט, המתוכנן בקרוב. הפרטים על העסקה בין האמריקאים לטורקים אינם ברורים, אך גורמים המעורים בפרטים אמרו כי היא כוללת התחייבות של ארה"ב להקל על הלחץ הכלכלי על טורקיה. 


עם זאת, ממשל טראמפ אינו בטוח לחלוטין שטורקיה תקיים את ההסכם. כזכור, ואנקרה הייתה אמורה לשחרר את ברנסון במסגרת עסקה משולשת עם ישראל, ששחררה לבקשת ארה"ב פעיל חמאס, לפני מספר חודשים, אך לא עשתה זאת בסופו של דבר והסתפקה בהעברתו של ברנסון, ששהה בכלא, למעצר בית. בכיר בממשל האמריקאי מסר כי "אנחנו ממשיכים להאמין שהכומר ברנסון חף מפשע, והשימוע הוא הזדמנות נוספת למערכת המשפט הטורקית לשחרר אזרח אמריקאי".


ארדואן וטראמפ. כליאתו של ברנסון העלתה את המתיחות בין המדינות. צילום: Presidency Press Service via AP, Pool


בעקבות הפרסום על ההסכם המתגבש, הלירה הטורקית, שצנחה באופן דרסטי בחודשים האחרונים, בין היתר על רקע המשבר מול ארה"ב, עלתה למצב הטוב ביותר ב-10 הימים האחרונים והיא נסחרת ב-5.95 לירות לדולר, לאחר שלא מזמן נסחרה ב-7 לירות לדולר. למרות ההתאוששות, הלירה הטורקית חוותה ירידה של 36% השנה, מה שהופך אותה למטבע עם הביצועים הגרועים בשוק העולמי, אחרי הפסו הארגנטינאי.

 


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE