הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ג'ורג'יה: עתירה נגד אכיפת ה"התאמה המוחלטת" בהרשמה להצבעה
המהלך השנוי במחלוקת שעשוי למנוע מיותר מ-50 אלף איש, רובם שחורים, להצביע - מגיע לבית המשפט בטענה שהמועמד הרפובליקני בריאן קמפ מחמיר אכיפה שהוכחה כמפלה. קמפ מתמודד מטעם הרפובליקנים לתפקיד המושל ומכהן כעת כמזכיר המדינה בג'ורג'יה, מה שמעניק לו סמכויות רחבות הקשורות בהרשמה להצבעה

ארגוני זכויות אדם ואזרח בג'ורג'יה תובעים את מזכיר המדינה והמועמד הרפובליקני למושלות בעקבות השהיית הרשמת המצביעים, כך מדווחת הערב רשת CNN. קואליציה שכוללת את Campaign Legal Center וכן את "ועדת עורכי הדין לזכויות אזרח על פי חוק" הגישו את התביעה אתמול (חמישי) לבית משפט פדרלי במדינה. התובעים טוענים כי המהלך האחרון של המועמד הרפובליקני בריאן קמפ מפר את חוק זכות ההצבעה, חוק ההרשמה הלאומית להצבעה וכן את התיקונים הראשון וה-14 לחוקה – התיקונים המעגנים את חופש הביטוי ואת זכות ההצבעה ללא אפליה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מירוץ צמוד במיוחד. המועמדים בריאן קמפ וסטייסי אברמס (צילום: CNN)

בתביעתם דורשים הארגונים מבית המשפט לחסום את הצעד של קמפ בטענה שהוא מסכן יותר מ-50 אלף קולות לקראת בחירות האמצע בנובמבר ובעל פוטנציאל לפגוע במספר גבוה אף יותר של מצביעים לקראת הבחירות לנשיאות ב-2020. המחלוקת נוצרה בעקבות נוהל שנקרא Exact Match שמחייב התאמה מלאה ומוחלטת בין הפרטים המופיעים בהרשמה להצבעה אלה שברישיון הנהיגה או במסמכי הביטוח הלאומי, ומעמיד בספק את חוקיות ההרשמה להצבעה גם אם מדבר בטעות רישום טכנית או לא מכוונת. הנוהל היה בשימוש בג'ורג'יה בין השנים 2013-2016 ובוטל ב-2017 בהליך משפטי נפרד, אולם חודש במהרה על ידי בית המחוקקים המקומי הנשלט בידי רפובליקנים והפך לחוק.

קמפ, המועמד הרפובליקני למושלות, הוא מזכיר המדינה הנוכחי של ג'ורג'יה ומהאחראים לחוק החדש, אשר על פי הדיווח של רשת AP מעמיד בסימן שאלה את חוקיות ההרשמה להצבעה של 53 אלף מצביעים, 70% מתוכם שחורים, מה שעשוי למנוע מהם להצביע. קמפ מתמודד במירוץ צמוד וקשה מול המנהיגה לשעבר של המיעוט הדמוקרטי בסנאט המדינה, סטייסי אברמס, אישה שחורה שצפויה לסחוף את קולות המצביעים השחורים במדינה.

בתביעה, עליה הוצהר עוד ביולי ללא קשר לקמפיין, נטען כי דרישת ה "התאמה המוחלטת" הוכחה כפוגעת באופן לא פרופורציונלי במצביעים שחורים, לטינים ואסייתיים, עוד לפני שהיא עובדה לכדי חוק על ידי המושל הקודם ניית'ן דיל. דניאל לאנג, פרקליטה בכירה ב-Campaign Legal Center, אמרה כי הקבוצות התובעות לא טוענות שקמפ הפר את לשון החוק, אלא שהוא נקט צעדים כדי לאכוף אותו בצורה המחמירה ביותר האפשרית.


"האכיפה המחמירה ביותר האפשרית". דניאל לאנג, פרקליטה באחד הארגונים התובעים (צילום: Campaign Legal Center)

לדבריה, "כמזכיר המדינה, יש לך שיקול דעת בנוגע למדיניות שאתה נוקט כדי לאכוף את החוק, ולא ראיתי שום ראיה לכך שמדיניות כלשהי שהובלה על ידי המזכיר קמפ תרמה למזעור מספר האנשים שיפלו במלכודת הלא צודקת הזו". קמפ טען כי הקולות שנמצאים כעת בבדיקה בהתאם לחוק ההתאמה המוחלטת יוכלו להצביע בנובמבר הקרוב בתנאי שיציגו תעודת זהות מספקת בנקודות ההצבעה – דרישה שקיימת כבר היום. אולם קבוצת העותרים חוששת כי מצביעים ששולחים את טופסי ההצבעה שלהם בדואר לא יוכלו לאשר את זהותם והצבעתם תפסל, וחמור מכך – שמם יימחק מפנקס הבוחרים לקראת בחירות 2020.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE