הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות החשדות ברצח העיתונאי: המיליארדר הבריטי ריצ'רד ברנסון מקפיא את השקעותיו בסעודיה
ברנסון הקפיא את השיחות עם סעודיה לגבי השקעה בחברת תיירות החלל שלו ואת השתתפותו במיזם תיירות. מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי ביטל השתתפות בכנס השקעות בריאד

פרשת היעלמותו וכנראה רציחתו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוג'י ממשיכה לעורר הדים. בעקבות הפרשה, הודיע איש העסקים והמיליארדר הבריטי ריצ'רד ברנסון על הקפאת השיחות בינו לבין ממשלת סעודיה, לגבי השקעה בחברת תיירות החלל שלו, וירג'ן גלקטיק. כמו כן, הקפיא ברנסון את השתתפותו בשני פרויקטים במיזם תיירות גדול, שמתוכנן לחופי הים האדום.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ברנסון. "אם הדיווחים נכונים זה ישנה לגמרי את היכולת לעשות עסקים עם סעודיה". צילום: חברת וירג'ין


ברנסון מסר הצהרה לעיתונות הבריטית, בה אמר כי "היו לי תקוות גדולות מהממשלה הנוכחית בממלכה ויורש העצר הנסיך מוחמד בן סלמן". לדבריו, "אם (הדיווחים על רצח חשוג'י בידי סעודיה) יתבררו כנכונים, זה ישנה לגמרי את היכולת של כל אחד מאיתנו במערב לעשות עסקים עם הממשלה הסעודית".


במקביל, מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי ביטל את השתתפותו בכנס השקעות בריאד, שיתקיים בסוף החודש. קוסרשאהי מסר כי "אני מאד מוטרד מהדיווחים שהתפרסמו עד כה על חשוג'י. אנחנו עוקבים מקרוב אחר הסיטואציה, ואם לא יופיעו עובדות שונות לחלוטין, איני מתכוון להשתתף בכנס בריאד". יש לציין כי קרן ההון הריבונית של סעודיה, שב-2016 השקיעה 3.5 מיליארד דולר בחברה, מחזיקה חלק ניכר ממניות אובר. 


מנכ"ל אובר קוסהרשאי. "אני מאוד מוטרד מהדיווחים". צילום: Scott Eells/Bloomberg via Getty Images


כזכור, חשוג'י, שכתב בין היתר טורי דעה ב"וושינגטון פוסט", היה ממבקריו החריפים ביותר של הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמן, המשמש כשליט בפועל של הממלכה. ב-2 באוקטובר הוא צולם כשהוא נכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, טורקיה, על מנת להשיג מסמכים לצורך נישואיו. ארוסתו המתינה לו מחוץ לקונסוליה ומשלא שב, הזעיקה את המשטרה.


טורקיה טענה כי בידיה הקלטות קול וסרטונים המוכיחים כי חשוג'י נחקר, עונה ונרצח בידי צוות מיוחד שהגיע לקונסוליה. הסעודים טענו כי העיתונאי יצא מהקונסוליה בחיים זמן קצר לאחר שנכנס אליה, אך לא סיפקו כל הוכחה לכך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE