הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בונים בניינים? למדו מחתנו של הנשיא כיצד לא לשלם מסים פדרליים
דיווח של הניו יורק טיימס חשף כי חתנו של הנשיא טראמפ נהנה מפרצה בחוק שמאפשרת לו לא לשלם מסים כמעט בכלל, אך באופן חוקי

עבור מישהו שהוא דמות כל כך בכירה בממשל האמריקאי וגם מי שהכסף שעובר אצלו מגיע לסכומים גבוהים מאוד, העובדה שג'ארד קושנר כמעט ולא משלם מסים נראית תמוהה למדי, אך למרבה ההפתעה זה חוקי. ה"ניו יורק טיימס" דיווח היום כי הצליח להשיג מסמכים סודיים החשופים כי בשנים האחרונות חתנו של הנשיא טראמפ ויועצו הבכיר שילם מעט מאוד מסים פדרליים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא משלם מסים, אבל הכול בחסות החוק (צילום: גטי אימג'ס)


המעט מאוד הזה מפתיע לאור העובדה שהעסק הנדל"ן המשפחתי של קושנר ואביו רכש נכסים השווים מיליארדים, קרן ההשקעות הפרטית שלו לא הפסיקה להמריא והשווי הפרטי שלו הכפיל עצמו פי חמישה עד לכ-324 מיליון דולר וכל זה בעשור האחרון.

למרות סימני השאלה העולים בעקבות הנתונים הללו, ב"ניו יורק טיימס" הדגישו כי שום דבר במסמכים לא מצביע על כך שקושנר פעל בניגוד לחוק והכול בעזרת הפחת. חתנו של הנשיא הסתייע בחוק שיוצא מנקודת הנחה שערכם של בניינים יורד מדי שנה כאשר בפועל הוא עולה בהרבה מקרים. הפער בין הרצוי למצוי מעניק גמישות עצומה למשקיעי הנדל"ן המאפשרת להם למעשה לקבוע בעצמם את שיעור המס אותו הם צריכים לשלם.


לא היה צריך להתעסק בחישובים מיותרים (צילום: media.defense)


הפחת של הנכסים אמור להגן בתאוריה על יזמי הנדל"ן ולהבטיח כי ההתיישנות של הבניינים שברשותם לא תפגע בהשקעות שלהם, מה שמאפשר ליזמים גדולים כמו קושנר והנשיא טראמפ בתקופתו בתחום, ליהנות מהטבות ענקיות שבעצם מתקזזות עם המס אותו כביכול היו צריכים לשלם. כך בעצם קושנר שילם, אך לא שילם בעצם מסים או כמו שהדובר של עו"ד שלו ניסח זאת: "הוא שילם את כל המסים בזמן".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE