הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוריקן מייקל: מספר ההרוגים עלה ל-18. 3/4 מיליון עדיין ללא חשמל
ככל שחולפים הימים הולך ותופח החשבון שהשאיר האורח ההרסני מייקל בעקבותיו. ההרוג ה-18 נמצא במדינת וירג'יניה. בפנמה סיטי לבדה צופים שמספר ההרוגים הסופי שיתגלה יהיה דו-ספרתי. מקסיקו ביץ' נמחקה כמעט לחלוטין, ובג'ורג'יה נגרם נזק אדיר ללולים ולמטעי האגוזים, הכותנה והפרי

קציר הדמים של הוריקן מייקל, שהלם בעוצמה חסרת תקדים באזור ה'ידית' של פלורידה והמשיך לזרוע הרס צפונה עד וירג'יניה, עלה היום (שבת) ל-18, לאחר שגופה נוספת נמצאה ב"אם המדינות" וירג'יניה, שמדרום לוושינגטון הבירה. מתגברים החששות לגורלם של אלה שלא נשמעו לצווי הפינוי בטרם שיטחה הסופה האימתנית אזורים נרחבים ב"פאנהנדל", והתושבים באזורים המוכים נעשים נואשים למצרכים בסיסיים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"לרוע המזל, כנראה שנמשיך למצוא אנשים מתים". תושב פנמה סיטי עומד בין חורבות ביתו (צילום: אנדרו ווסט, פורט מאיירס ניוז-פרס)


שלושה ימים לאחר ההוריקן המפלצתי, החזק ביותר שפגע אי פעם בחוף מפרץ מקסיקו הצפוני של מדינת השמש, עובדי החילוץ עדיין חוצבים נתיבים דרך ערימות הפסולת, והתושבים מסתדרים בתורים ארוכים מחוץ לתחנות כיבוי, בתי ספר ומשאיות מזון של ארגון הצדקה הנוצרי "צבא הישע" (Salvation Army) כדי לאסוף בקבוקי מים וארוחות מוכנות לאכילה.

"אנשים יתחילו לעשות פה שטויות אם הם לא יקבלו מים ואוכל", אמר היום עוזר מפקד כוחות הכיבוי של פנמה סיטי, גארי סווירנגן. שני מרכזי חלוקה נפתחו בעיר ההרוסה, ואחרים צפויים להיפתח בימים הקרובים. מושל פלורידה ריק סקוט צייץ היום כי מיליוני ארוחות וגלונים של מים נמצאים בדרכם לקהילות הנפגעות.

אולם מספר ההרוגים הנוכחי רחוק כמעט בוודאות מלהיות הסוף. ישנם עדיין מאות אנשים שגורלם לא ידוע, ולא ברור בדיוק מה מספרם המדויק כרגע. "לרוע המזל, אנחנו כנראה נמשיך למצוא אנשים [מתים] בשבועות הקרובים", אמר ל-CNN מפקד הכבאים של פנמה סיטי, דייויד קולייר, שחזרה כי מספר ההרוגים בעיר והקהילות הסובבות לבדן עלול להגיע למניין דו-ספרתי. "אנחנו לא מצליחים להשיג גישה לכל האזורים בנקודת הזמן הזו", אמר. "צוותי התגובה המהירה, שבאו מרחבי המדינה והאומה, ביצעו סריקה מהירה של האזור והם מנסים לפנות בתים הרוסים כמיטב יכולתם".


עיר משוטחת כליל. מקסיקו ביץ' (צילום: AFP)


בעיירה לינהייבן שמצפון לפנמה סיטי התראיינה ראש העירייה מרגו אנדרסון בדמעות לתחנת CNN המקומית באורלנדו וסיפרה כי היא ומנכ"ל העירייה כמעט נהרגו בבניין העירייה במהלך הסופה. "אנחנו נבנה את העיר הזו מחדש. היא תהיה יפהפייה, אבל עכשיו יש לנו בערך חודשיים לפני שרשת החשמל תשוב לפעול, וכנראה כמה ימים לפני שיהיו לנו שוב מים, וכשהמים יחזרו לזרום הם לא יהיו ראויים לשתייה". כ-750 אלף איש ברחבי פלורידה עדיין נמצאים ללא חשמל. העיר מקסיקו ביץ' שוטחה כמעט כליל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE