הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ התעקש שיחסיו עם שר ההגנה מצוינים - והוסיף עקיצה
"הוא סוג של דמוקרט, אם לומר לך את האמת", אמר הנשיא עם הגנרל במיל' ג'יימס מאטיס, שדווקא התעמת עם הבית הלבן של אובמה ודחה הצעות להצטרף לכוורת הביטחונית של הילארי קלינטון. הדברים נאמרו בראיון לתוכנית "60 דקות" שתשודר הערב

בקטע נוסף מראיון עמו שישודר הלילה בתוכנית "60 דקות" ברשת CBS, אמר הנשיא טראמפ כי אינו בטוח כמה זמן מתכנן שר ההגנה ג'יימס מאטיס להישאר בממשלו. "טוב, אני לא יודע", אמר הנשיא כשנשאל אם האיש העומד בראש הפנטגון יעזוב בקרוב. "הוא לא אמר לי ככה".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"סוג של דמוקרט"? (צילום: CNN)


טראמפ עמד על כך שבינו לשר ההגנה שלו שוררים "יחסים טובים מאד", אולם השאיר פתח לאפשרות שמאטיס יעזוב. "אני חושב שהוא סוג של דמוקרט, אם את רוצה לדעת את האמת", אמר טראמפ בראיון. "אבל הגנרל מאטיס הוא בחור טוב. אנחנו מסתדרים ממש טוב. הוא עשוי לעזוב. אני מתכוון, בנקודה כלשהי כולם עוזבים. כולם. אנשים עוזבים. זו וושינגטון".

הקולונל רוברט מאנינג, דובר בשירות הפנטגון, הוציא הודעה בתגובה לדברי הנשיא: "השר מאטיס ממוקד כלייזר בביצוע תפקידו - לוודא שהכוחות המזוינים של ארה"ב יישארו הכוח הקטלני ביותר על פני כדור הארץ", לשון ההודעה.


"הבנה של ילד בכיתה ה או ו"? (צילום: CNN)


בשנותיו האחרונות כמפקד פיקוד מרכז של כוחות ארה"ב, הרבה מאטיס לחלוק על ממשל אובמה בנוגע למדיניותו כלפי איראן, כשגנרל המארינס נוקט בקו נוקשה יותר בנוגע לפעולה נגד איראן מכפי שהבית הלבן רצה. מאטיס עזב את פיקוד המרכז ופרש מן השירות הצבאי ב-2013. מקור המקורב אליו סיפר בעבר ל-CNN כי הגנרל דחה הצעות מצד הילארי קלינטון לשרת בממשלה אילו היתה מנצחת בבחירות.


"יחסים טובים מאד" (צילום: CNBC)


לאחר שדווקא דונלד טראמפ ניצח בבחירות 2016, הוא מינה את מאטיס לתפקיד שר ההגנה. את המינוי קיבל גנרל המארינס לאחר שהקונגרס העביר פטור שאיפשר לו לקבל על עצמו את התפקיד האזרחי זמן קצר כל-כך לאחר שפשט מדים. ביוני דווח כי מחלוקות בין טראמפ למאטיס גורמות למתיחות בפנטגון ומגבירות את הסיכוי שהשר ירצה לעזוב את הממשל. בספרו של בוב וודוורד "פחד: טראמפ בבית הלבן", צוטט מאטיס כאומר שלנשיא יש הבנה "של ילד בכיתה ה או ו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE