הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היעלמות העיתונאי הסעודי: עוד בכירים עסקיים מבטלים את השתתפותם בכנס בריאד
אל הרשימה הצטרפו בכירים בג'י.פי מורגן & צ'ייס, בפורד ובקרן בלאקרוק. שר החוץ של בחריין קורא להחרים את אובר שהודיעה על ביטול השתתפותה בכנס

מנכ"ל ג'י.פי מורגן & צ'ייס, ג'יימי דימון ויו"ר פורד, ביל פורד, ביטלו את תכניותיהם להשתתף בכנס של משקיעים סעודים. כך הודיעו אמש (ראשון) החברות. עם זאת, שתי החברות לא הרחיבו על סיבת הביטול, ולא אמרו אם הצעד נעשה בעקבות פרשת היעלמותו של העיתונאי הסעודי גמ'אל חאשוגי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חאשוגי. היעלמותו עוררה ביקורת גם בעולם העסקי


הביטול צפוי להפעיל לחץ אצל חברות אמריקניות אחרות שתכננו להשתתף בכנס, ובהן גולדמן סאקס, מאסטרקרד ובנק אוף אמריקה.

היום הודיע מנכ"ל בלאקרוק לארי פינק, כי הוא לא ישתתף עוד בכנסים בעלי פרופיל גבוה בסעודיה. בלאקרוק היא קרן ההשקעות הגדולה בעולם, ופינק תכנן עד עכשיו להשתתף בכנס יוזמות השקעות עתידיות בריאד, שצפוי להתקיים לקראת סוף החודש.

במקביל, בנקאים ואנליסטים רבים חוששים כי היעלמותו של חאשוגי, שמובילה אט אט למשבר עולמי של ממש, עלולה לפגוע בכלכלה של הממלכה הסעודית. המטבע הסעודי, ריאל, צנח היום לשפל שיא של שנתיים, ואגרות החוב הבינלאומיות של הממלכה צנחו גם הן.

מנגד, אל מול ביטולי ההשתתפות, נראה שיש גם מי שעלול לשלם מחיר כבד. שר החוץ של בחריין קרא להחרים את חברת אובר לאחר שזו הודיעה על ביטול השתתפותה בכנס הצפוי.

אתמול הודיעה ריאד כי היא דוחה את כל האיומים על עיצומים כלכליים שינקטו נגדה בעקבות היעלמותו של העיתונאי. סעודיה הודיעה עוד כי היא תגיב לכל צעד שיינקט נגדה.

כזכור, בתחילת החודש נכנס חאשוגי לקונסוליה הסעודית באיסטנבול כדי לאסוף מסמכים לקראת נישואיו. הוא מעולם לא יצא מהמתחם ועקבותיו נעלמות.

כלי התקשורת בטורקיה מדווחים כי החוקרים השיגו הקלטת אודיו של רגע הרצח. על פי הדיווח, רגע האירוע הוקלט על ידי שעון "אפל" שענד חאשוגי בזמן שהיה בקונסוליה, והוא שידר את כל המידע לטלפון שלו, שנותר במכונית עם ארוסתו הטורקיה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE