הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחת, שתיים שלוש: יש תוסף תזונה שיכול לסייע לכם התמודד עם חרדה
מחקר חדש, שהתבסס על ניתוח ממצאים של 16 מחקרים קודמים, מצא קשר בין צריכת מינון של עד 2,000 מיליגרם אומגה 3 ביום לבין שיפור במצבים של חרדה קלינית

אנשים שאובחנו כסובלים מחרדה קלינית וקיבלו מינון גבוה של עד 2,000 מיליגרם אומגה 3 ביום, הראו שיפור משמעותי.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 מסייע להתמודד עם חרדה קלינית, תוסף אומגה 3

תוספי תזונה עשירים באומגה 3 יכולים לסייע בהפחתת תסמיני החרדה. כך עולה מסקירה של מחקרים שבוצעו בנושא. במסגרת סקירה וניתוח ממצאי המחקרים, הגיעו החוקרים למסקנה כי מצבם של אנשים שסובלים מהפרעות חרדה קלינית השתפר באופן משמעותי.

החוקרים השתמשו בממצאים שעלו מ-16 מחקרים, והשוו בין תוספי תזונה המכילים אומגה 3 עם חומצות שומן לבין גלולות פלסבו ושלושה מחקרים שלא השתמשו בגלולות פלסבו. הניתוח הצביע על קשר בין צריכת אומגה 3 לבין הקלה משמעותי בסימפטומים של חרדה. אך היו קבוצות משתתפים שנהנו מהקלה משמעותית יותר.

2,000 מיליגרם של אומגה 3 מדי יום, ואתם לא סובלים מחרדה

תוספי התזונה המכילים אומגה 3 לא הפחיתו את מידת החרדה בקרב משתתפים שלא אובחנו כסובלים מחרדה קלינית. בקרב משתתפים אלה נמצא קשר לתסמינים בעצמה נמוכה יותר, כאשר היחס בין האומגה 3 לבין חומצות שומן אחרות, EPA ו-DHA, בתוסף התזונה עמד על אחוז חומצות שומן.

לדברי החוקרים, יתכן ותוספי תזונה אינם נחוצים. אכילת דגים שומניים הכוללים את החומצות EPA ו-DHA יעילה וטבעית יותר. החוקרים ממליצים על דגים כגון, מקרל, סרדינים, טונה או סלמון.

בכל מקרה, החוקרים סבורים, כי אומגה 3 אינה חומצת השומן העיקרית לשם טיפול בחרדה, וכי היא לא משמשת תחליף לטיפולים אחרים, המבוססים על הוכחות. עם זאת, מטופלים שלא מגיבים לטיפולים פסיכותרפיים, יכולים לזכות בהקלה באמצעות אומגה 3, שיכולה לשמש חלופה מבטיחה במקרים אלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE