הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתלבטים? שנו על זה. מדענים סבורים שתנומות יכולות לסייע בתהליך קבלת החלטות חשובות
לדברי החוקרים אנשים שישנו לפני ביצוע משימות רשמו זמן תגובה קצר יותר. הממצא מצביע על כך ששינה משפרת את תהליך קבלת ההחלטות

עומדים בפני החלטות משמעותיות ומתלבטים מה לעשות? איך תחליטו? פשוט: לכו לישון. חוקרים מאוניברסיטת בריסטול טוענים, כי המחקר האחרון הניב תוצאות מרשימות במיוחד. המשתתפים במחקר שבוצע באוניברסיטה הורשו לנמנם 90 דקות לפני ביצוע של שתי משימות. המשתתפים מקבוצת הבקרה נשארו ערים לפני ביצוע שתי המשימות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תנומה קלה לפני הבחינה והמוח שלכם יתפקד טוב יותר

מהממצאים עולה, כי די בתנומה קלה על מנת לזכות בשיפור משמעותי בכוח המוח, לעומת זה שרשמו אנשים שלא ישנו לפני. החוקרים חיברו 16 משתתפים, בגילאי 20 עד 91, למכונה שבודקת את הפעילות החשמלית המתרחשת במוח לפני ואחרי השינה. המשתתפים נתבקשו לתאר האם הם חושבים ששרשרת מילים שהוצגה בפניהם היא חיובית או שלילית.

במסגרת משימה נוספת נתבקשו המשתתפים להתלבט האם הופיע ריבוע אדום או כחול על מסך שהבהב תריסר פעמים. המשתתפים השלימו את המשימות ולאחר מכן חלקם הורשו לנמנם וחלקם נותרו ערים, לפני שביצעו את שתי המשימות שוב.

כשהוא יתעורר יהיה לו קל יותר להחליט

זמני התגובה למשימה היו קצרים יותר בקרב המשתתפים שישנו. לדברי החוקרים הממצא האמור מצביע על כך ששינה מסייעת בקבלת החלטות. בביצוע המשימה השניה לא נרשם שינוי בזמן התגובה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE