הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי הבחירות: רוברט מולר צפוי לפרסם ממצאים חשובים בחקירת המעורבות הרוסית
דיווח של אתר בלומברג טוען כי החוקר המיוחד מחכה לתום בחירות האמצע כדי לחשוף פרטים חדשים על החקירה שצפויים לענות בין השאר על השאלה האם הנשיא טראמפ נקט בפעולות כלשהן היכולות להיחשב כשיבוש הליכי משפט

בצל סאגת השופט קאבנאו, פרשת חאשוג'י שמעסיקה את טראמפ רבות בימים האחרונים ופרשיות נוספות, נשכחה קצת חקירת המעורבות הרוסית שעדיין רחוקה מסיום. לפי הדיווח של אתר "בלומברג" היא צפויה לחזור לקרוב לכותרות, יותר נכון לאחר בחירות האמצע בתחילת נובמבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יפרסם את הממצאים החדשים רק לאחר בחירות האמצע. רוברט מולר (צילום: AP)


הדיווח, שנשען על שני מקורות אנונימיים מהממשל טוען כי בידי החוקר המיוחד רוברט מולר ממצאים חדשים אותם הוא כאמור יפרסם רק לאחר ה-6 בנובמבר, ככל הנראה מתוך כוונה למנוע מהם להפוך לכלי פוליטי לקראת הבחירות. שתי השאלות החשובות העשויות לקבל תשובה בממצאיו החדשים של מולר הן האם היו תקריות ברורות של התנגשות רוסית בקמפיין הבחירות של טראמפ ב-2016 והאם הנשיא בעצמו לקח חלק בפעולות של שיבוש הליכי משפט.

למולר נותרה עדיין עבודה בעניין הממצאים החדשים והיא לא צפויה להסתיים לפני ה-6 בנובמבר אך ייתכן שלאחר מכן ייטרפו כמה קלפים שימנעו לחלוטין את פרסום הממצאים עליהם עובד מולר. טראמפ כבר רמז על כוונתו לפטר את התובע הכללי ג'ף סשנס לאחר הבחירות כאשר גם סגנו רוד רוזנסטיין עלול למצוא עצמו מחוץ לממשל. 

רוזנסטיין הוא האיש הממונה על חקירת התובע המיוחד רוברט מולר (משום שהתובע הכללי ג'ף סשנס פסל את עצמו מעיסוק בנושא), הוא הבוס בעצם של מולר ועזיבה שלו תביא בוס חדש למולר ולחקירה וקשה עדיין להעריך מי זה יהיה וכיצד הוא יתייחס לעניין. בדיוק מהסיבה רוזנסטיין הבהיר כבר כי הוא מעוניין שמולר יסיים את החקירה מהר ככל האפשר אך כאמור זה לא יהיה לפני הבחירות.


עזיבתו האפשרית עלולה להשפיע על המשך החקירה. רוד רוזנסטיין (צילום: גטי אימג'ס)


בנוסף לכך, בחירות האמצע עלולות לשנות את מאזן הכוחות בסנאט לטובת הדמוקרטים, דבר שעשוי להיות גם הוא גורם משפיע בפרסום הממצאים והמשך החקירה. השערות רבות בארה"ב טוענות כי אם החקירה לא תסתיים בקרוב זה יגרום לטראמפ לקחת את המושכות לידיים ולהודיע כי הוא סוגר אותה.

לפי "בלומברג" אכן אין מכך שהחקירה תימשך לעוד זמן מסוים כאשר מולר עדיין לא שוחח עם טראמפ בנוגע לאפשרות של מעורבות רוסית בבחירות והמשא המתן בעניין הפגישה ביניהם עדיין נמשך כאשר הצוות של מולר כבר העביר לנשיא שאלות. מעבר לכך, מולר וצוותו עדיין לא סיימו את עבודתם בעניין מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי לשעבר בממשל טראמפ שהודה כי שיקר ל-FBI וצפוי לקבל את גזר הדין ב-18 לדצמבר.

ב"בלומברג" טוענים כי חלק מהסיבה בגללה הממצאים החדשים יביאו גם להתפתחויות משמעותיות היא העובדה שהחקירה מתנהלת בצורה שקטה, מחוץ לעין הציבור שגם לא מקבל אף פיסת מידע לגבי הכיוונים החדשים שמולר בודק. אגב, הגשת הממצאים עדיין לא מבטיחה שזהו גם סיום החקירה כאשר ייתכן מאוד כי מולר ימשיך לבדוק כיוונים אחרים ולהגיש כתבי אישום נגד אנשים המערבים בפרשה.


מחכה שהחקירה תסתיים (צילום: גטי אימג'ס)


ההנחות הטבעיות אולי לגבי הממצאים החדשים יהיו שהם קשורים למייקל כהן ו/או לפול מנאפורט. במקרה של כהן ייתכן ונשקפת הסכנה הגדולה ביותר עבור הנשיא כאשר מי שהיה עורך דינו של טראמפ והודה במסגרת עסקת טיעון בהונאת בנקים, השתמטות ממס ועבירה על חוקי מימון הבחירות כבר דיבר לפי דיווחים עם מולר וצוותו בנוגע לקשריו של טראמפ עם רוסיה. פול מנאפורט שהודה בשני סעיפים של קשירת קשר עשוי גם הוא להיות שחקן מפתח בחקירת התובע המיוחד רוברט מולר ולמסור מידע בנוגע למעורבות הרוסית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE