הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת בחירות האמצע: מה חושב הבוחר היהודי-אמריקאי ובמי הוא יתמוך?
פחות משלושה שבועות לפני בחירות האמצע, ה-Jewish Electorate Institute (שהינו בעל שורשים דמוקרטים) פרסם סקר שנערך בקרב הקהילה היהודית במדינה. על פי הממצאים, רק 1 מתוך כל 4 יהודים מזדהה כרפובליקני. התמיכה בישראל גורפת, ללא קשר לפוליטיקה, אך התמיכה במדיניות הנשיא טראמפ כלפי ישראל אינה תואמת

עשרים ימים בלבד לפני בחירות האמצע החשובות, סקר חדש חושף כי הבוחרים היהודים-אמריקאים מעדיפים את המפלגה הדמוקרטית ומתנגדים למדיניותו של הנשיא טראמפ יותר מיתר האוכלוסייה במדינה. עם זאת, חשוב להבין כי הסקר נעשה ע"י המכון לבוחר היהודי (Jewish Electorate Institute), ארגון שהוקם ע"י יהודים שמזדהים כדמוקרטים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקרב על הקונגרס יוכרע בעוד שלושה שבועות (צילום: AP)


הסקר עצמו פורסם הבוקר (רביעי) ולפיו 74% מכלל המשיבים היהודים הביעו הזדהות עם המפלגה הרפובליקנית, לעומת 26% בלבד שהסכימו להזדהות כתומכי המפלגה הרפובליקנית. 25% מכלל המשיבים אינם שבעי רצון מתפקודו של הנשיא טראמפ, הרבה פחות מסקרים לאומים שמראים כי 42% שבעי רצון מטראמפ וממשלתו.

ממצא שלא אמור להפתיע אף אחד הוא ש-92% מן המשיבים הביעו תמיכה במדינת ישראל. אך נתון זה הופך למעניין ביותר כאשר מבינים שמדובר בתמיכה גורפת ללא כל קשר לפוליטיקה. כך למשל, 59% מהתומכים בישראל אמרו שהם ביקורתיים כלפי מדיניות ממשלת ישראל ואילו 32% ציינו כי הם תומכים במדיניות של ממשלת נתניהו. כלומר, חרף העובדה שישנה מחלוקת בקשר לכיוון שמדינת ישראל הולכת אליו, התמיכה הכללית בישראל אינה מושפעת. כאשר נשאלו המשיבים על מדיניות הממשל בראשות הנשיא טראמפ כלפי ישראל, 51% השיבו שהם תומכים במדיניות ואילו 49% מתנגדים אליה.


הבוחר היהודי הממוצע תומך בישראל, בלי קשר למדיניות ממשלת נתניהו (צילום: Getty Images)


היה אפשר לחשוב שישראל היא הנושא המרכזי שמעניין את הבוחר היהודי, אך כאשר המשיבים לסקר התבקשו לדרג את הנושאים החשובים, 90% השיבו כי נושא המועמדויות לבית המשפט העליון הינו הנושא המרכזי, 83% השיבו כי תחום הרפואה וביטוחי הבריאות חשובים להם ו-84% הגדירו את נושא הרווחה (למשל, "סושיאל סקיוריטי") כחשוב ביותר. לעומת כל הנושאים הללו, רק 52% מן המשיבים הגדירו את הנושא הישראלי כחשוב ביותר בבחירות האמצע.

את הסקר ביצעו אנשי קבוצת מלמן (Mellman Group), שפנו למשיבים בסקר מקוון כדי לערוך סקר טלפוני אישי. 800 משיבים ענו על השאלות בין ה-2 ל-11 באוקטובר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE