הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היעלמות ג'מאל חאשוגי: האם נמצא מי שרצח את העיתונאי בקונסוליה הסעודית?
עיתון המקורב לממשל באנקרה פרסם תמונות של אדם שהתלווה לפמליה של יורש העצר, ואף היה בקונסוליה בזמן שנכנס אליה חאשוגי. הוא נראה עוזב את מלונו לאחר מכן כשיש עמו מזוודה ענקית

אדם שהיה עם הפמליה של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן לארצות הברית, נכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול זמן קצר לפני שהכתב ג'מאל חאשוגי נעלם בה. כך עולה מתמונות שפרסם היום (חמישי) עיתון טורקי התומך בממשלה באנקרה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האדם המסתורי (שני משמאל, מאחורה) בעת ביקור יורש העצר בארצות הברית, בחודש אפריל


העיתון "סבאח" דיווח כי אותו אדם נראה לאחר מכן מחוץ לביתו של הקונסול הכללי של סעודיה בטורקיה. הוא עזב בית מלון בטורקיה, כאשר לידו יש מזוודה ענקית. הוא עזב את טורקיה ב-2 באוקטובר.

הדיווחים באו לאחר שצוותי המז"פ הטורקיים סיימו לסרוק במהלך הלילה את ביתו של הקונסול הכללי ואף ערכו חיפוש שני בקונסוליה עצמה. הטורקים חוששים כי הסעודים רצחו את חאשוגי וביתרו את גופתו בתוך המתחם הדיפלומטי. סעודיה, שכינתה את ההאשמות נגדה "חסרות בסיס", לא הגיבה לשאלות של כתבים בימים האחרונים, כולל היום (חמישי).

בתוך כך, הודיע בצהרים מזכיר האוצר סטיב מנוצ'ין כי בהמשך לשיחה עם דונלד טראמפ ומזכיר המדינה מייק פומפאו הוחלט כי הוא לא ישתתף בועידת החדשנות בהשקעות שצפויה להתקיים בסעודיה בשבוע הבא. היעדרותו של מנוצ'ין עשויה לבשר התדרדרות ביחסים בין המדינות, על אף שמוקדם יותר היום אמר פומפאו כי יש לתת לסעודים "עוד כמה ימים" לחקור את היעלמות העיתונאי.

על פי הדיווח בעיתון הטורקי, האיש החשוד הלך בסמוך למחסום משטרתי בקונסוליה בשעה 9:55 בבוקר, כאשר כמה בני אדם הולכים מאחוריו. חאשוגי נכנס לקונסוליה כמה שעות אחר כך, בשעה 1:14 בצהריים, ואז נעלמו עקבותיו בזמן שארוסתו המתינה במכונית מחוץ למקום. אתמול פרסם עיתון אחר המקורב לממשל בטורקיה, ייני ספאק, את מה שהוא תאר כהקלטת האודיו מרגע הרצח של חאשוגי בקונסוליה. על פי העיתון, צוות סעודי ליווה את העיתונאי בן ה-60 מיד עם כניסתו למקום, כרתו את אצבעותיו ולאחר מכן ערפו את ראשו.

צילומי אבטחה שפורסמו מוקדם יותר הראו רכב של הקונסוליה נע מהמקום אל לשכתו הרשמית של הקונסול, שנמצאת במרחק של 1.2 מייל מהמקום. המכונית עשתה את הדרך הזו כשעתיים לאחר שחאשוגי נכנס לקונסוליה. העיתון סבאח הציג תמונות של האיש בשעה 4:53 אחר הצהריים בבית הקונסול, ולאחר מכן, בשעה 5:15, יוצא מבית המלון שלו. לאחר מכן, הוא נכנס לנמל התעופה בשעה 5:58 בערב.


כרתו את אצבעותיו ואז ערפו את ראשו. חאשוגי


שירותי הביטחון הטורקיים השתמשו בגופי חדשות התומכים במשטר כדי להדליף פרטים מחקירת היעלמותו של הכתב הסעודי, כדי להוסיף לחץ על ריאד.

בשלב זה, עדיין לא ברורה זהותו של האיש, אך הרשויות הטורקיות כבר הודיעו כי הוא אחד מ-15 האנשים החשודים במעורבות בהיעלמותו של חאשוגי.

תמונות שפורסמו הראו שאותו אדם אלמוני היה חבר בפמליה של הנסיך מוחמד בן סלמן כאשר הוא ביקר ביוסטון בחודש אפריל, כדי לראות את מאמצי הבניה לאחר הוריקן הארווי. הוא ענד סיכה של דגלי ארצות הברית וסעודיה משולבים, כמו שענד שומר ראש שהתלווה ליורש העצר במהלך הטיול.

במהלך ביקורו בארצות הברית, שנמשך כשלושה שבועות, נפגש יורש העצר עם אנשי עסקים מובילים, עם כוכבים וגם עם מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE