הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפגניסטן: שני אמריקאים נפצעו במתקפה על ארמון קנדהאר
הטאליבאן לקח אחריות על המתקפה בה נהרג מפקד משטרת מחוז קנדהאר. מפקד כוחות ארצות הברית ונאט"ו במדינה, הגנרל סקוט מילר, נכח באירוע אך לא נפגע. הירי אריע בתום פגישת תיאום בטחוני בארמון

שני אמריקאים נפצעו במתקפה על ארמון קנדהאר באפגניסטן, כך הודיע היום (חמישי) דובר צבא ארצות הברית באפגניסטן, קולונל דייב באטלר. השניים נפצעו במהלך מתקפה על הארמון בה נרצח מפקד משטרת מחוז קנדהאר לאחר פגישת תיאום בטחוני עם קצין אמריקאי בכיר בעיר. הגנרל סקוט מילר, מפקד כוחות ארצות הברית ונאט"ו באפגניסטן, נכח בפגישה אך לא נפגע במתקפה. חבר כוחות נאט"ו שאינו אמריקאי נפצע גם כן במתקפה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מפקד המשטרה הידוע לשמצה". עבדול ראזיק אחקזאי (צילום: ויקיפדיה)


הפצועים כוללים חייל אמריקאי, קבלן חיצוני ואזרח שעובד עבור הממשל, כך נמסר על ידי גורמים רשמיים. הם פונו לקבלת טיפול רפואי ומצבם יציב. השוטר שנרצח, גנרל עבדול ראזיק אחקזאי, היה אחת הדמויות המבטיחות בתחום הבטחון באפגניסטן. פעילי טאליבאן פרסמו הודעה בה לקחו אחריות על רצח "מפקד המשטרה הידוע לשמצה" שהיה היעד שלהם במתקפה. המתנקש נורה על ידי חייל אמריקאי שהיה במקום.

אחקזאי, 38, נחשב למתנגד משטר הטאליבאן במשך שנים רבות. בנובמבר 2001, סמוך לתחילת מבצעי התגובה למתקפת הטרור בניו יורק, הצטרף אחקזאי לכוחות האנטי-טאליבאן בקנדהאר תחת פיידה מוחמד וגול אגה שרזאי. בהמשך הוא קודם לתפקיד מפקד משמר הגבול בגבול המדינה עם פקיסטן. נשיא אפגניסטן אשרף ר'אני, שמתמודד על קדנציה נוספת בבחירות הקרובות, אישר כי עם אחקזאי נהרג גם מנהל מחוז קנדהאר בשירות המודיעין האפגני. ר'אני שלח את תנחומי לתושבי קנדהאר והודיע כי הורה על פתיחת חקירת האירוע.


שלח תנחומים לתושבי קנדהאר. הנשיא אשרף ע'אני (צילום: רויטרס)


אפגניסטן סובלת בשבועות האחרונים מחוסר יציבות חריף, שהגיע לשיאו עם התפטרות כל הצמרת הפוליטית-בטחונית במדינה לפני פחות מחודשיים. בין המתפטרים היו היועץ לבטחון לאומי חניף אטמאר שפרש על רקע חילוקי דעות עם הנשיא  ע'אני בנוגע לשמירת השקט והשלום במדינה שלא ידעה שקט אמיתי מזה עשורים. לצד אטמאר התפטרו גם שר הבטחון טריק שאה באהרמי, שר הפנים וואיס ברמאק וראש מנהל הבטחון הלאומי מאסום סטאנקזאי. כולם התפטרו לבקשת ע'אני, גם כן בשל חילוקי דעות על המדיניות הנדרשת במדינה.

בעוד שקנדהאר נחשב למחוז יציב יחסית במדינה השסועה, הירי היום שכלל מעורבות פנימית ותקיפת כוחות אמריקאיים מעלה שאלות על עתיד המחוז ויציבותו, כמו גם על מוכנות הממשל המקומי לקראת הבחירות הקרובות לפרלמנט שצפוית להתקיים בשבועות הקרובים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE