הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
5 חודשים לאחר שהותקף באכזריות בניו ג'רזי, נפטר מפצעיו בן לניצולי השואה
הבוקר הלך לעולמו ג'רי וולקוביץ' בן ה-56. "הוא אמר שתקף אותו בגלל שהוא גבר לבן", טענה התביעה בתיק. ביהמ"ש סירב לשחרר את החשוד למעצר בית. חברו הטוב של וולקוביץ': "הבן אדם הכי עדין שהכרתי בחיים, אירוני שהוא הותקף ע"י חיה"

חמישה חודשים לאחר שהותקף על רקע אנטישמי, הבוקר (חמישי) הלך לעולמו ג'רי וולקוביץ' בן ה-56, תושב מדינת ניו ג'רזי ובן לניצולי שואה. תחילת האירוע ב-1 במאי, אז ג'אמיל האברד בן ה-25 הגיח מאחורי וולקוביץ', וחבט בפניו ובראשו. לאחר מכן גרר את וולקוביץ' אל אמצע מגרש החנייה שבבית הדירות ודרס אותו באמצעות מכונית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


וולקוביץ' במהלך חודשי האשפוז (צילום: מש' וולקוביץ')


המכונית נמצאה נטושה בעיירה סיירוויל (Sayreville) כעבור זמן קצר, ו-וולקוביץ' נמצא במגרש החנייה למחרת התקיפה כשהוא סובל מחבלות קשות בכל חלקי גופו. מאז ועד מותו מוקדם יותר היום, וולקוביץ' היה בתרדמת ונזקק לסיוע ממכשירים כדי לנשום. במשך חודשים ארוכים קיוו חבריו ובני משפחתו כי ישרוד, חרף העובדה שהרופאים העריכו כי הסיכויים לכך קלושים. "זה כל כך אירוני בעיני שוולקוביץ', שהוא באמת הבן אדם הכי עדין שהכרתי בחיים, הותקף באכזריות ע"י חיה", אמר אדי פרזה, חברו הטוב. 


האברד בבית המשפט (צילום: USA Today)


האברד נעצר מיד לאחר האירוע וביולי האחרון הואשם בבית המשפט בשישה סעיפים חמורים, לרבות ניסיון לרצח ממדרגה ראשונה, הטלת אימה, שוד מזוין, גניבה, אחזקת נשק לצרכים שאינם חוקיים ובריחה מאיש אכיפת חוק. קרי לי-שייפר, עוזרת התובע הכללי של מחוז מונמות', טענה בפני השופט ג'יימס מקגאן שהאברד לא הכיר את וולקוביץ' באופן אישי, אך בוחר בו בתור קורבן בגלל הגזע שלו: "הוא אמר שתקף אותו בגלל שהוא גבר לבן. כל מה שהקורבן עשה זה ללכת הביתה, זה יכל להיות כל אחד", היא אמרה.


וולקוביץ' בימים שקדמו לתקיפה האכזרית (צילום: מש' וולקוביץ')


ג'ון גויס, עורך דינו של האברד, ביקש מבית המשפט לשחררו למעצר בית עם אזיק אלקטרוני, אך מקגאן שלל אפשרות זו על הסף והורה על כך שהאברד ישאר במעצר עד תום ההליכים.


וולקוביץ' במהלך האישפוז (צילום: מש' וולקוביץ')

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE