הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טקסס: גיבור מלחמת ויאטנם נשלח ל-7 שנות מאסר בשל רכישת רובה לפני עשרות שנים
שבועיים לאחר שאשתו נפטרה מסרטן, המשטרה פשטה על ביתו של אלפרד פיק, חייל שהשתתף ביותר ממאה משימות קרב במהלך המלחמה הקשה. סיבת הפשיטה הייתה העובדה שרכש נשק שהמספר הסידורי גורד ממנו. חבריו הביעו תמיכה גורפת: "אפשר לחשוב שחייו של גיבור בן 70 לא יהרסו בגלל טעות אחת מלפני 40 שנים"

אלפרד פיק, יוצא צבא אשר שירת במלחמת ויאטנם ונחשב לאספן כלי נשק, נשלח לשבע שנות מאסר בבית כלא פדרלי בשל העובדה שרכש כלי נשק לא חוקי בתחילת שנות השמונים. כלי הנשק, מסוג M14, נחשב לנשק אוטומטי מלא ועל כן החוק אינו מתיר להחזיק כזה. הוא רכש את כלי הנשק בתעורכת רובים שנערכה בעיר פורת' וורת' (טקסס).


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אלפרד פיק, נשלח לשבע שנים בכלא פדרלי (צילום: רויטרס)


המספר הסידורי של כלי הנשק גורד ממנו, אך הרובה הזכיר לפיק את כלי הנשק שהיה ברשותו בתור סגן צעיר בוויאטנם. במהלך מלחמה זו, פיק השתתף במעל ל-100 משימות קרביות מסוכנות ואף נפל בשבי לתקופה קצרה. בתום הלחימה, הוענק לו כוכב הכסף, העיטור הצבאי הרביעי בחשיבותו בכל צבאות ארצות הברית.

רבים מחבריו של פיק מילאו את בית המשפט ודרשו מהשופט להתחשב בכל העובדות: "מדובר בלוחם בעל כוכב הכסף שהציל חיים וטיפל באשתו. כבר שנה ארוכה שהוא נמצא במעצר, ואפשר לחשוב שחייו של גיבור אמריקאי בן 70 לא יהרסו בגלל טעות אחת מלפני 40 שנים", אמר חברו של פיק, מארק שקלפורד.


רובה ה-M14, הדגם שסיבך את פיק בצרות (צילום: ג'ון שומאטה)


ריאן סנדל, עורך דינו של פיק, אמר כי פיק הוא אספן של כלי נשק וברשותו עשרות רובים עתיקים שרובם אינם מסוגלים לירות. לרובה הספציפי הזה, ה-M14, היה לו "קשר מיוחד", ככל הנראה על רקע השירות הצבאי שלו. בשנה שעברה פשטה המשטרה על ביתו, שבועיים בלבד לאחר שאשתו נפטרה מסרטן. בתוך הבית הם מצאו את כלי הנשק ועצרו את פיק. לא כולם הביעו תמיכה בפיק, שכן יוצאי צבא רבים סבורים שהיה צריך לדעת שאסור לו להחזיק בכלי נשק שהמספר הסידורי שלו גורד ממנו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE