הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קמאלה האריס מכוונת גבוה ומציגה תכנית מס חדשה
הסנאטורית מקליפורניה שצפויה להתמודד בפריימריז הדמוקרטים לבחירות 2020 הציגה תכנית שתספק החזרי מס למשפחות במעמד הביניים ומטה. סיכויי התכנית לעבור קלושים, הן בגלל שליטת הרפובליקנים בסנאט ובקונגרס והן בגלל הגרעון התקציבי העמוק שלא יכול לאפשר עוד אבדן הכנסות ממס

קמאלה האריס, סנאטורית דמוקרטית מקליפורניה, הציגה היום (חמישי) תכנית להקלת נטל המס על מעמד הביניים. האריס נחשבת מתמודדת פוטנציאלית במירוץ למועמדות הדמוקרטית לנשיאות בבחירות 2020 וכבר החלה בפעילות שטח לבחינת אפשרות ההתמודדות. אף שסיכויי העברת החוק החדש טרם בחירות האמצע קלושים, יש בו כדי לאותת על כוונותיה ומדיניותה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"הכסף צריך לחזור לכיסי המשפחות האמריקאיות". קמאלה האריס (צילום: GettyImages)

על פי הצעת החוק, משקי בית עם הכנסה שנתית של פחות ממאה אלף דולר יוכלו להנות מזיכויי מס של עד 6,000 דולר בשנה – כ-500 דולר בחודש. יחידים שמרוויחים פחות מ-50 אלף דולר בשנה יהיה זכאים לזיכויי מס של עד 3,000 דולר בשנה.

הצעת החוק של האריס שואפת לקזז את יוקר המחיה המאמיר ברחבי המדינה, פועל יוצא של עליית מחירים שנגמרה משילוב של העלאת שכר המינימום, מדיניות המכסים של ממשל טראמפ וגורמים נוספים. מאחר שעד נובמבר לפחות הרפובליקנים שולטים בקונגרס ובסנאט, לא סביר כי ההצעה תתקדם לחקיקה מעשית, אולם הא מאפשרת להאריס למצב את עצמה ואת עמדותיה ביחס למתמודדים פוטנציאליים אחרים. האריס עצמה נמצאת כעת בסיור ברחבי ארצות הברית לקידום מתמודדים דמוקרטיים בבחירות האמצע הקרבות וכן לבחון את אפשרות ריצתה לתפקיד המועמדת מטעם הדמוקרטים בבחירות הבאות לנשיאות.


כל עוד הסנאט והקונגרס בידיים רפובליקניות להצעה אין סיכוי ממשי לעבור (צילום: GettyImages)


בהצהרה מטעם האריס נמסר כי "אנחנו צריכים להחזיר את הכסף חזרה לכיסי המשפחות האמריקאיות כדי להתמודד עם העלויות הגדלות של טיפול בילדים, דיור, שכר לימוד ושאר הוצאות". לדבריה, "חוקי המס שלנו צריכים לשקף את הערכים שלנו ובמקום עוד קיצוצי מס לאחוזון העליון ולתאגידים, אנחנו צריכים להרים מיליוני משפחות אמריקאיות".

לצד סיכוייה הקלושים ממילא, ההצעה של האריס גם מוגשת בתזמון בעייתי מבחינה פיסקלית. לאחרונה התברר כי הגרעון התקציבי של ארצות הברית גבוה בכ-17% מהגרעון בשנה שעברה, עם פיר של 779 מיליארד דולר בין הוצאות הממשל הפדרלי והכנסותיו ממסים. זהו הגרעון הכבד ביותר מאז 2012 והוא נובע, בין היתר, מהקטנת הכנסות הממשל במסגרת חוק המס החדש שנכנס לתוקף בתחילת השנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE