הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קצב הצמיחה של כלכלת סין בשפל הגדול ביותר מאז המשבר הכלכלי העולמי
הכלכלה השנייה בגודלה בעולם צמחה ב-6.5% ברבעון השלישי של 2018. זהו הקצב האיטי ביותר מאז הרבעון הראשון של 2009, ומתחת לתחזיות האנליסטים, שעמדו על 6.6%

על רקע מלחמת הסחר עם ארה"ב, שלא נראית בדרך לסיום, פורסמו היום נתוני הצמיחה הרשמיים של סין, שעמדו על 6.5% ברבעון השלישי של 2018. מדובר בצמיחה הרבעונית החלשה ביותר אצל הענקית ממזרח מאז הרבעון הראשון של 2009 - עמוק בתוך המשבר הפיננסי הגלובלי, שטלטל את כלכלת העולם כולו. בנוסף, הצמיחה ברבעון הייתה מתחת לתחזיות האנליסטים, שצפו צמיחה של 6.6%. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סחורה סינית מיוצאת מהמדינה. הסינים חוששים שארה"ב תטיל מכסים נוספים על מוצריהם. צילום: מתוך CNN


הסיבה העיקרית לאיבוד המומנטום של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, אחרי ארה"ב, היא ניסיון הממשלה הסינית לשלוט ברמות גבוהות של חוב. בנוסף, מלחמת הסחר עליה הכריז ממשל טראמפ, שגרמה למיסוי של למעלה מ-250 מיליארד דולר על מוצרים מסין, השפיעה גם היא.


בתגובה, הסינים ביצעו קיצוצי מסים, הגדילו השקעות בתשתיות ונקטו במדיניות מוניטרית מקלה יותר, כדי להעלות את קצב הצמיחה. השווקים בסין, כמו גם המטבע המקומי, ספגו בחודשים האחרונים לא מעט מכות, בעיקר בשל החששות מפגיעת מלחמת הסחר בכלכלה הסינית. למרות ההאטה, סין עדיין נראית כמי שתעמוד ביעד הצמיחה השנתי שקבעה הממשלה ל-2018, שעומד על 6.5%, אבל מלחמת הסחר עלולה להקשות על כך. 


הבורסה בשנגחאי. השווקים והמטבע המקומי בסין ספגו בחודשים האחרונים לא מעט מכות. צילום: בלומברג


כזכור, ממשל טראמפ מתכוון להטיל מכסים על מוצרים מסין, בסך 200 מיליארד דולר, מה שיגרום לכך שמחיריהם יעלה ב-10% עד 25%, עד סוף השנה. טראמפ כבר אמר כי הוא מוכן להרחיב את מדיניות המכסים לכל המוצרים המיובאים לארה"ב מסין, שערכם בשנה החולפת היה מעל 500 מיליארד דולר.


יש לציין כי בחדש ספטמבר דווקא נרשמה עלייה חדה בייצוא מסין, אולם אנליסטים טוענים כי הדבר נבע כתוצאה מכך שחברות סיניות הזדרזו לייצא את מוצריהן לפני כניסתו לתוקף של המכס שהטילה ארה"ב, בסוף החודש. פקידים בכירים בסין אמרו כי צפויים חודשים קשים לייצוא הסיני בתקופה הקרובה. בנוסף, הם הביעו חשש מפני האטה כללית בכלכלה העולמית בשנה הבאה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE