הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ: "נראה בוודאות שהעיתונאי הסעודי מת, ההשלכות יהיו חמורות"
נשיא ארה"ב הזהיר מפני תגובת וושינגטון אם אכן תוכח אשמת סעודיה ברצח ג'מאל חשוג'י בקונסוליה באיסטנבול. דיווח: מזכיר המדינה פומפאו שמע את הקלטות הרצח בטורקיה ואף קיבל לידיו תמלול

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אתמול כי "נראה בוודאות" שהעיתונאי הסעודי ג'מאל חשוג'י מת. בשיחה עם כתבים בבסיס חיל האוויר האמריקאי באנדרוז הוסיף הנשיא כי "ההשלכות יהיו חמורות" אם סעודיה תימצא אשמה. ברצח העיתונאי, שהיה ממבקריו החריפים של בית המלוכה. כזכור, לא מזמן אמר טראמפ כי בכל מקרה אינו מתכוון לבטל את עסקת מכירת הנשק האמריקאי לסעודיה, ששווייה מוערך ב-110 מיליארד דולר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'מאל חשוג'י. הטבעת סביב ריאד הולכת ומתהדקת. צילום: BBC


ברשת ABC דווח כי מזכיר המדינה מייק פומפאו האזין, בפגישתו בטורקיה השבוע, להקלטות של רצח חשוג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. על פי גורם טורקי, פומפאו אף קיבל לידיו תמלול של ההקלטה. עם זאת, השר ודובריו הכחישו את הדיווחים. פומפאו, שנפגש עם מנהיגי טורקיה וסעודיה, אף עדכן את הנשיא טראמפ בהתפתחויות, מה שכנראה גרם לנשיא לומר את מה שאמר לכתבים. 


פומפאו ובן סלמן, השבוע בריאד. מזכיר המדינה אמר כי יש לתת לסעודים זמן לספק תשובות. צילום: רויטרס


בראיון לניו יורק טיימס, הביע טראמפ אמון בדיווחים המודיעיניים המצביעים על מעורבות של הדרגים הסעודיים הבכירים בחיסול. עם זאת, פומפאו אמר כי יש לתת עוד כמה ימים לריאד כדי שזו תספק תשובות. אלא שסעודיה ממשיכה להכחיש היא כי אחראית להיעלמותו של העיתונאי, שנכנס לקונוסוליה שלה באיסטנבול לפני שבועיים וחצי כדי להשיג מסמכים הנחוצים לנישואיו השניים, ולא נראה מאז. 

טראמפ ובן סלמן. הנשיא הזהיר את סעודיה מההשלכות, אך כבר הודיע כי לא יבטל את עסקת הנשק עמה. צילום: גטי אימג'ס


יחד עם זאת, בניו יורק טיימס ציטטו שלושה מקורות, שמסרו כי סעודיה שוקלת להטיל את האשמה על רצח העיתונאי על גנרל אחמד אל אסירי, בכיר בשירותי המודיעין, המקורב ליורש העצר ושליטה בפועל של סעודיה, מוחמד בן סלמן. כזכור, לטענת הטורקים, חשוג'י, שביקר את מדיניות סעודיה, נרצח ועונה בתוך הקונוסליה על ידי קבוצה של 15 סוכנים סעודים, חלקם מקורבים לבן סלמן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE