הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קנדה הפכה למדינה השנייה בעולם, אחרי אורוגוואי, שאישרה שימוש במריחואנה
ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הבטיח לפעול ללגליזציה של קנאביס בקמפיין שלו ב-2015 - ועכשיו זה קרה. המכירה החוקית הראשונה התקיימה באי ניופאונדלנד

קנדה הפכה למדינה השנייה בעולם, אחרי אורוגוואי, שבה חוקי לצרוך מריחואנה לשימוש עצמי. יש לציין כי מריחואנה רפואית הייתה חוקית בקנדה כבר משנת 2001, אך כעת כל אדם, ללא צורך באישור רפואי, יוכל לרכוש ולצרוך קנאביס באופן חוקי. הממשלה חוזה כי הלגליזציה תכניס לקופת המדינה כ-400 מיליון דולר בשנה. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קנאביס. ממשלת קנדה צופה הכנסות של 400 מיליון דולר בשנה כתוצאה מהלגליזציה. צילום: רויטרס


ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הבטיח בקמפיין הבחירות שלו ב-2015 כי יקדם לגליזציה של סמים קלים. ב-2013 הפכה אורוגוואי למדינה הראשונה בעולם שחוקקה לגליזציה מלאה של מריחואנה. בארצות הברית יש 28 מדינות בהן, במידה כזו או אחרת, יש אישור לצרוך קנאביס. 

 

ממשלת קנדה שלחה לאזרחיה עלון מידע, בו הוסברו החוקים החדשים בנושא צריכת הקנאביס. הרשויות בקנדה נערכו במשך מספר חודשים להסרת האיסור, וכל אחת אחראית לקבוע היכן ניתן לרכוש ולצרוך מריחואנה. באונטריו, הפרובינציה המאוכלסת ביותר בקנדה, יפתחו חנויות למכירת קנאביס רק באביב הבא, אם כי התושבים יוכלו לבצע הזמנה באינטרנט כבר מעכשיו. בקולומביה הבריטית, הפרובינציה עם אחוז המעשנים הגבוה במדינה, תהיה רק חנות אחת חוקית, שתהיה פתוחה בימי רביעי בלבד.


רכישת הקנאביס החוקית הראשונה בקנדה. הקונה הכריז כי ימסגר את החומר במקום לעשן אותו. צילום: רויטרס


בתוך כך, מאות אנשים הגיעו לצפות המכירה החוקית הראשונה במדינה של קנאביס שאינו רפואי לשימוש עצמי. המכירה התבצעה באי ניופאונדלנד. איאן פאוור, הראשון שקנה קנאביס לשימוש עצמי בקנדה, אמר כי הוא לא מתכוון לעשן את הקנאביס אלא למסגר אותו. "זה היה החלום שלי להיות האדם הראשון שיקנה קנאביס בקנדה, והנה אני פה", הוסיף.  

ומה באירופה? בהולנד, שנחשבה ועדיין נחשבת לאחת המדינות הליברליות ביותר החוק אוסר על שימוש בכמה סמים הנחשבים "קלים". האיסור אינו נאכף, בשל מדיניות רשמית של העלמת עין, הולנד הייתה המדינה הראשונה בעידן המודרני באירופה בה נפתחו עסקים חוקיים העוסקים בסחר מורשה בסמים קלים לציבור הרחב, אותם בתי עסק (המכונים ״קופי שופס״) מהווים את אחת האטרקציות המוכרות בעיר הגדולה בהולנד, אמסטרדם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE