הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוניברסיטת דרום קליפורניה תשלם 215 מיליון דולר לקרבנות תקיפה מינית
האוניברסיטה הגיעה להסדר עם מאות קרבנות של גניקולוג שעבד בקמפוס והגישו תביעה ייצוגית נגדה. כל סטודנטית תוכל לקבל 2,500 דולר לפחות ומתלוננות שיצגו פרטים על תקיפתן תוכלנו לקבל עד 250 אלף דולר. במקביל נבחנת האפשרות להגיש נגדו כתב אישום

אוניברסיטת דרום קליפורניה (USC) הסכימה עקרונית לשלם 215 מיליון דולר בהסדר אליו הגיעה עם מתלוננת נגד ג'ורג' טיינדול, באחד מהסדרי הפיצויים על תקיפה מינית הגדולים בהיסטוריה. טיינדול, שהועסק כגניקולוג בקמפוס בלוס אנג'לס, הושעה מעבודתו ב-2016 לאחר שהוגשה נגדו תלונה מקולגה על התנהגות לא הולמת כלפי מטופלות. מאות תלונות הוגשו נגדו לאחר מכן. בשנה שעברה הוא הודיע על התפטרותו ומאז נשלל גם רישיונו לעסוק ברפואה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קמפוס אוניברסיטת דרום קליפורניה בלוס אנג'לס (צילום: אתר האוניברסיטה)


ההסדר שפרטיו נחשפו היום (שישי) הושג במסגרת תביעה ייצוגית פדרלית שהוגשה על ידי מאות סטודנטיות ב-USC בעבר ובהווה. לדברי עורכי הדין שייצגו את המתלוננות, ההאשמות נגד טיינדול כללו נגיעות לא הולמות, החדרת אצבעות לא הכרחית, תגובות גסות ועוד התנהגות בלתי הולמת. במסגרת ההסדר, כל סטודנטית שטופלה על ידי טיינדול תוכל לקבל 2,500 דולר לפחות. סטודנטיות שיספקו פרטים נוספים על התנהלותו מולן תוכלנה לקבל עד 250 אלף דולר כפיצוי.

נשיאת USC וונדה אוסטין כתבה היום במכתב לקהילת האוניברסיטה כי היא מקווה שהפיצויים יוכלו לסייע להקל על הקהילה יחדיו, ושהיא "מצטערת שסטודנטית כלשהי אי פעם חשה לא בנוח, לא בטוחה או שטופלה לא טוב כתוצאה מפעולות של עובד האוניברסיטה". אוסטין נכנסה לתפקידה רק לאחרונה, לאחר שבאוגוסט התפטר הנשיא הקודם, כ.ל. מקס ניקיאס. ניקיאס התפטר בעקבות לחץ ותגובות מסטודנטים וחברי סגל שטענו כי האוניברסיטה הייתה איטית להגיב לתלונות נגד טיינדול.

טארה לי, עורכת דין מטעם האוניברסיטה, אמרה שההסכם עדיין טעון את אישור השופט שדן בתביעה הייצוגית בבית המשפט המחוזי בלוס אנג'לס. היא מעריכה כי עתה עוד מתלוננות שלא נכללו בתביעה המקורית, לה היו שותפות 463 תובעות, תצטרפנה עכשיו להסדר. "אנחנו מקווים שההסדר יקיף מספר רב ככל האפשר של מטופלות לשעבר", אמרה לי. עם זאת, באוניברסיטה מכירים בכך שישנן מתלוננות שבחרו לנהל תביעות נפרדות נגד האוניברסיטה, שתידרש לשלם סכומי פיצויים נוספים. 215 מיליון הדולרים מההסדר הנוכחי ישולמו על ידי חברות הביטוח של האוניברסיטה וכן מתוך רזרבות ההון שלה.


התפטר מהתפקיד ורישיונו נשלל. ג'ורג' טיינדול (צילום: USC)


במקביל להסדר הכספי של האוניברסיטה, תובעים במחלקת עבירות המין במחוז לוס אנג'לס בוחנים את האפשרות להגיש כתב אישום נגד טיינדול בגין 56 מקרים שונים.

USC אינה האוניברסיטה הראשונה שנאלצת לשלם פיצויי עתק לקרבנות עבירות מין שאירעו בקמפוס. במאי האחרון הגיעה אוניברסיטת מישיגן להסדר של 500 מיליון דולר עם מאות נשים ונערות שהיו קרבנות של לארי נסאר, רופא נבחרת ההתעמלות של ארצות הברית שעבד באוניברסיטה. נסאר הורשע בביצוע עבירות מין לאורך שנים ונשלח למאסר של 40 עד 175 שנים. אוניברסיטת פן סטייט הגיעה להסדר בגובה 100 מליון דולר בששה מקרי התעללות מינית בהם היה מעורב עוזר מאמן הפוטבול ג'רי סנדוסקי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE