הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סעודיה הודיעה רשמית כי חאשוג'י מת בקונסוליה: "תוך כדי קרב אגרופים"
הסעודים אישרו את מה שכבר היה די ברור אך לא דיברו על רצח וטענו כי מותו של העיתונאי נגרם כתוצאה ממאבק פיזי שהתפתח עם כמה מאנשי הקונסוליה באיסטנבול. גופתו של חאשוג'י עדיין לא נמצאה, 18 חשודים נעצרו בחשד למעורבות במקרה ובמקביל סעודיה הודיעה על פיטוריו של הגנרל אחמד אל אסירי, מי שהוזכר כזה שבממלכה מתכוונים להפיל את האשמה עליו

לאחר דיווחים שונים בפרשת ההיעלמות המסתורית של העיתונאי הסעודי, ג'מאל חאשוג'י, יצאה סוף סוף הודעה רשמית בעניין מצד ערב הסעודית שאישרה כי הוא אכן מת בתוך הקונסוליה הסעודית באיסטנבול, אליה נכנס ב-2 באוקטובר ולא נראה שוב מאז. בהצהרה הרשמית של הסעודים שהגיעה מהתובע הציבורי של הממלכה נמסר כי סיבת המוות הייתה מאבק פיזי בין חאשוג'י לבין מספר אנשים אותם פגש בתוך לשכת הקונסול.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הוכרז רשמית כמת, כשבועיים וחצי מאז נכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול (צילום: dailynewsegypt)


הסעודים טענו כי העימות שהתפתח גרר "קרב אגרופים שהוביל למותו" של חאשוג'י בתוך הקונסוליה הסעודית באיסטנבול. בתקשורת המקומית דווח עוד כי 18 אנשים נעצרו בחשד למעורבות במקרה ונחקרים כעת, אך אף אחד מהם לא זוהה עדיין.

חאשוג'י, עיתונאי סעודי הידוע בהתנגדותו לשלטון במדינתו ולמנהיגות נסיך הכתר הסעודי, נכנס לקונסוליה ביום שלישי ה-2 באוקטובר כדי להשיג מסמכים לצורך נישואיו המיועדים, בעוד ארוסתו הטורקייה ממתינה לו מחוץ לבניין אך הוא לא יצא משם. הדבר העלה את החשד שהוא נרצח על ידי הסעודים כנקמה על עמדותיו נגד השלטון.

תאוריות שונות הועלו מאז היעלמותו של העיתונאי הסעודי שהתגורר בארצות הברית וכתב עבור הוושינגטון פוסט. רשת אל ג'זירה דיווחה לפני מספר ימים כי חאשוג'י הוכה וסומם בטרם נרצח וגופתו בותרה על ידי חוקר מקרי המוות הסעודי, ד"ר סלאח אל-טאביקי בפעולה שנמשכה כשבע דקות. על פי הדיווח, במהלך הנתיחה הורה הרופא לנוכחים האחרים בחדר להקשיב למוזיקה בעודו מנסר את הגופה.


טען בתחילה כי חאשוג'י יצא מהקונסוליה בריא ושלם זמן קצר לאחר שנכנס. נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן-סלמן (צילום: AP)


רשת CNN סיפקה לפני כן דיווח שונה בו טענה כי הסעודים עומדים להודות ברצח ולהסביר כי מותו של חאשוג'י נגרם כתוצאה מחקירה שבוצעה במטרה לחטוף אותו לערב הסעודית במבצע שנערך ללא אישור. הדיווח שפורסם היום הרבה יותר קרוב לזה של CNN מאשר למידע שהגיע מאל ג'זירה, רשת המבוססת בקטאר שנמצאת בעימות קשה עם השלטון הסעודי.

בשלל הדיווחים הסותרים שהתפרסמו מאז נעלם חאשוג'י היה גם דיווח מפי נסיך הכתר הסעודי, מוחמד בן סלמן. גרסתו שפורסמה יום לאחר האירוע הייתה רחוקה מהדיווח הרשמי שיצא היום מסעודיה, כאשר הוא אמר שהעיתונאי הסעודי יצא מהקונסוליה זמן קצר לאחר שנכנס אליה.

בנוסף להודעה של הסעודים פורסם גם כי בממלכה הוחלט לפטר את הגנרל אחמד אל אסירי, סגן ראש המודיעין הסעודי ועבדוללה אל-קאחטאני, יועץ בבית המשפט המלכותי של ערב הסעודית. ההודעה הזו מגיעה יומיים לאחר דיווח של הניו יורק טיימס שטען כי הממשלה הסעודית מתכוונת להפוך את אל אסירי ל "שעיר לעזאזל" ולהפיל עליו את האשמה כדי שנסיך הכתר לא ייפגע.


הגנרל אחמד אל אסירי, האיש שכנראה הולך לספוג את מרב האשמה על מותו של חאשוג'י (צילום: גטי אימג'ס)


הסעודים גם הודיעו כי הם מתכוונים להקים וועדה שתארגן מחדש את סוכנות המודיעין של הממלכה, תחת הפיקוח של הנסיך מוחמד כדי "להתאים את התקנות שלה לעולם המודרני ולהגדיר בצורה מדויקת את הכוחות שלה". עוד נמסר מערב הסעודית לגבי המשך החקירה כי הממשלה "נוקטת בכל האמצעים כדי להבהיר את הנסיבות שהובילו למקרה של האזרח הסעודי ג'מאל חאשוג'י" וכי "כל המעורבים יובאו למשפט".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE